NOVETATS I INFORMACIONS !!

En aquesta secció es publica una previsualització dels articles i notícies més rellevants que són del vostre interès.
Les diferents imatges dels documents a que fan referència es reprodueixen de forma automàtica. Tot i així, si passeu el ratolí per sobre, podeu aturar la reproducció i consultar la informació.
Teniu l’opció de passar endavant i endarrere els documents, fent clic a les fletxes de navegació, esquerra i dreta.
Per consultar amb més detall la imatge que fa referència al document o article , podeu clicar a sobre de la majoria de les imatges per accedir directament  al document o arxiu que us interessa.

Descobrint un llibre sagrat…

Els alumnes de tercer han conegut, a la classe de religió,  el llibre sagrat dels cristians, la Bíblia.

A l’arribar a l’aula han trobat una caixa misteriosa a sobre de la taula, els nens i nenes estaven molt intrigats en obrir-la, quan l’han obert han trobat tota una sèrie d’elements que ens ha ajudat a iniciar el tema, a descobrir i conèixer més coses sobre aquest llibre. Des de l’origen grec de la paraula Bíblia, observar una obra de van Gogh ,en quantes parts està dividida, el nombre de llibres que la componen, etc.

Han fet diferents activitats com mirar un vídeo, descobrir els llibres de la Bíblia, escoltar una cançó  i  també han pogut conèixer quins són els llibres sagrats d’altres religions com la Torà pels jueus i l’Alcorà pels musulmans.

Els alumnes han pogut fer un joc per demostrar tot el que han après sobre aquest tema i per acabar aquest aprenentatge han fet les seves pròpies Bíblies de butxaca, ben decorades i divertides.

Podeu veure més fotos fent clic a la imatge.

.

La papallona elèctrica

Avui els alumnes de 2n hem fet un taller relacionat amb el tema que estem treballant a Magnet, durant el present curs, sobre l’energia en general i en concret les joguines elèctriques. Els tècnics de Magnet han dinamitzat el taller amb unes qüestions generals sobre els tipus d’energia i com les podem generar i després hem fet una manualitat d’una papallona que havia de fer volar les ales amb l’energia estàtica. Aquí en teniu unes quantes fotos!!!

SORTIDA FI DE CURS CICLE SUPERIOR

El passat 28 de maig, els alumnes de cicle superior van fer la sortida de fi de curs a Can Ribas (Bigues i Riells). Allà, vam gaudir d’un entorn preciós de natura i ben assolellat. Els nens i nenes de cinquè van fer una ruta pel bosc amb walkie talkies mentre que els alumnes de sisè van veure un planetari i respondre a vàries preguntes. Per veure les fotos cliqueu la imatge.

SORTIDA FINAL DE CURS DEL CICLE MITJÀ

El passat divendres 4 de juny l’alumnat de cicle mitjà anaren de sortida a Centelles, a una casa de colònies que s’anomena “Mas Banyeres”.

Va ser una sortida molt especial, els nens i nenes gaudiren de la natura, de les activitats que van realitzar i de la companyia de tothom.

Els grups de tercer de primària pogueren fer una activitat on conduïen cars, rocòdrom i diferents jocs on feien dinàmiques de grup. Els nens i nenes de quart de primària començaren amb la tirolina, després jocs on practicaven i treballaven dinàmiques de grup i per últim, activitats guiades d’orientació pel bosc.

Tant l’alumnat com el professorat vam poder gaudir d’un dia molt maco, divertit i a la vegada, especial.

Si voleu veure més fotos, feu clic a la següent imatge.

EXPERIMENTS 4T DE PRIMÀRIA

Us animeu a experimentar amb els nens i nenes de 4T de primària de l’escola Font Rosella?

Com ja sabeu, a 4T estem treballant un projecte sobre la llum i al llarg del trimestre hem anat realitzant diferents experiments setmanalment. Ara donem l’oportunitat a tot el/la que vulgui participar a fer-ho.

Al llarg del mes de juny penjarem diferents experiments, més en concret 4:

• La trajectòria de la llum
  • La refracció
  • La reflexió
  • La composició de la llum.

Primer penjarem un vídeo on presentarem l’experiment, és a dir, quin experiment és, què necessiteu i els passos per poder realitzar-lo. En segon lloc, el vídeo mentre els nens i nenes realitzen l’experiment. Per últim, el vídeo on s’explica què ha passat i perquè ha passat. L’alumnat realitzarà l’explicació i llavors podreu comprovar les hipòtesis que heu fet en un primer moment.

El vídeo amb la solució el penjarem uns dies després perquè tingueu temps de realitzar-los a les vostres cases. Animeu-vos a participar que serà molt divertit!

Clicant a sobre de la foto trobareu els vídeos per poder realitzar els experiments!

Haureu de baixar a baix de tot a l’apartat cloenda del projecte.

PERCUSSIÓ MALINKÉ A 5è

Els nens i nenes de 5è vam fer una audició activa per mitjà d’un taller de percussió africana de la mà de l’Associació Cultural INUWALI KI FANY. Ens ho hem passat molt bé i hem après sobre la cultura Malinkè. Per veure els videos i les fotos cliqueu aquí.

Jocs de llengua a 2n

A 2n seguim amb els nostres jocs de llengua! Hem fet dòminos, classificació de paraules en famílies o en síl·labes, creació de paraules noves, creació d’històries a partir d’imatges… ens ho passem bé mentre aprenem llengua! Cliqueu sobre la imatge per veure’n les fotografies.