4t – Plantem un arbre

Aquesta setmana, en relació al projecte VD Maresme, els alumnes de 4t hem anat a veure i ajudar els jardiners de l’ajuntament de Vilassar a plantar un arbre. Els jardiners s’han encarregat de la plantació dels arbres al carrer Reina Elisenda, sota les pistes d’atletisme, i com nosaltres hem treballat els arbres, hem anat a veure-ho i a ajudar-los.

Els arbres que han plantat són pistatxers xinesos (Pistacia chinensis), un arbre que, tal com ens han explicat, suporta molt bé la calor i també el fred. Ara haurem d’esperar per veure’ls plens de fulles!

Taller intrabombolles

Com que aquest curs, a causa de la Covid, no podem fer tallers internivells, el passat dimecres dia 25 de novembre, enlloc de fer aquests tallers, vam fer “tallers intrabombolles”. I què vol dir intrabombolles? Doncs que cada grup bombolla de l’escola, alhora i durant tot el matí, vam estar fent un taller que tenia com a objectiu crear mandales amb diversos materials, per decorar l’escola. Alguns vam crear mandales amb elements naturals, d’altres amb CD’s i d’altres amb materials plàstics. El procés de creació va ser molt divertit i interessant, doncs vam treballar en equips una tècnica molt antiga de moltes maneres diferents.

Ara tenim els passadissos de l’escola ben decorats amb mandales!

Taller bombes de llavors

El taller va començar amb la presentació dels educadors ambientals, de l’activitat i el seu funcionament. Cada grup classe ha triat el nom d’una planta amb flor que podem trobar a prop de l’escola, però, com han arribat a escampar-se pels camps?

A partir d’aquesta pregunta, nenes i nens van explicar allò que saben o allò que s’imaginen, i alhora l’educador ambiental va obtenir una impressió del punt en que es troben.

Es va mostrar als infants un conjunt de llavors de diferents mides i formes, i se’ls va demanar si les reconeixien. D’aquesta manera, i mentre anàvem desvetllant a quina planta corresponia cadascuna d’elles, es va anar  introduint el funcionament de les llavors, algunes característiques curioses o la manera que tenen d’escampar-se per mirar d’assolir l’èxit.

Tot seguit, es va presentar al grup una tècnica que s’utilitza per replantar i reforestar, però que ens pot servir a l’aula, per a poder tenir plantes amb flor i poder seguir tots els passos del seu creixement: les bombes de llavors. Es tracta de barrejar, amb unes proporcions concretes, argila, substrat vegetal, llavors i aigua, fent unes petites boles, que desprès es posen en testos, jardineres o fins i tot sobre la terra directament.

Un cop realitzades les bombes de llavors, en petits grups, van decidir quin és el millor lloc per a ubicar-les, i entre tots plegats es van comentar les opcions. L’educador ambiental va proposar que elaboressin sospites, sobre si sortiran o no les plantes, quan, què podem fer per afavorir el seu creixement, etc.

Les fotografies mostren un resum de tota l’activitat. Els nens i nenes s’ho van passar d’allò més bé! Posteriorment, a l’aula hem muntat un racó per fer hipòtesis tal i com ens van proposar. Properament en publicarem els resultats!!!!

5è – Cultura àrab

En Mohamed ens ha explicat coses molt interessants de la seva cultura; tradicions, festes, etc. Ens ha portat també un exemplar de El Corán adaptat. Fins i tot ens ha ensenyat les vocals en àrab i ens ha escrit el nom de la nostra escola. Moltes gràcies, Mohamed! Ens has fet una classe molt enriquidora.

Faldilles!

“Anar amb faldilla a l’institut? I per què no?”, va pensar en Mikel. Dit i fet. Però la idea no va ser ben rebuda per un dels seus professors, que el va fer fora de classe. El noi va explicar el que li havia passat a TikTok. Quan se’n van assabentar, molts joves van prendre una curiosa decisió per solidaritzar-se amb en Mikel i demostrar que la roba no té gènere…

Per aquest motiu, els/les alumnes de cinquè ens sumem en aquest moviment per solidaritzar-nos.

5è -Excursió al Castell de Burriac

El passat dia 19 de novembre, els/les alumnes de cinquè de les classes de Sant Mateu, Tibidabo i Burriac, vam anar a passar  pasar el dia al castell de Burriac, a Cabrera de Mar.

Aquesta sortida estava relacionada amb el projecte VD Maresme en el que vam treballar la Serralada Litoral (entre altres coses) i, per això, les classes van escollir el nom d’aquestes muntanyes ja que pertanyen en aquesta serralada.

Tanmateix, no hem volgut oblidar que, aquesta sortida ens ha fet prendre consciència de la importància que cal tenir pel respecte i la cura del medi ambient.

1r – Fem un taller d’ocells

El passat divendres 13 de novembre els alumnes de 1r vam tenir la visita d’en Nacho i en Rubén, que van venir a fer un taller sobre alguns ocells del Maresme. A partir de trobar pistes sobre com podem reconèixer cada ocell, la seva envergadura, què menja, com té el bec, on viu, com és el seu cant… Vam poder anar construint un petit quadern de camp i aprendre més coses de cadascun. Ens vam divertir molt i esperem que puguin tornar un altre dia!

Sortim a buscar bolets

Els nens i nenes de P5, treballant en el projecte VD Maresme, hem estat investigant, experimentant i aprenent moltes coses sobre els bolets. Aquesta setmana hem fet una sortida per muntanya per tal de veure i observar els bolets en el seu entorn natural. Tot passejant, vam trobar pets de llop, escaldabecs, rovellons de cabra, estrelletes…  Hem après moltissim i ens ho hem passat genial!

Sortim a buscar Espígol

Els nens i nenes de P4, treballant en el projecte VD Maresme, hem sortit pel poble a buscar Espígol, per poder preparar bossetes d’olor. Passejant pel poble, hem trobat un munt de plantes aromàtiques i les hem pogut observar, tocar i olorar. Ens ho hem passat genial i hem pogut descobrir i aprendre moltes coses d’aquestes plantes!

 

VD Maresme 4t

Els alumnes de 4t, en relació al projecte VD Maresme, hem treballat els arbres. Al llarg del projecte, hem fet diverses activitats en relació a aquesta temàtica: mesurar arbres, fer un dibuix al carbonet del nostre arbre, situar els arbres de l’escola en un plànol, entre d’altres. Finalment, hem escollit el nom de la classe. 4t A som L’arbre de l’amor, 4t B L’avet, i 4t C L’ametller.