LECTORS DE PRIMERA

El segon trimestre, començava amb una nova proposta pel què fa a l’organització de les rutines del matí, per part dels mestres de la classe dels fantasmes.

Fins ara, només arribar, guardàvem les nostres coses, i fèiem rotllana, on comentàvem què faríem al llarg del dia, comprovàvem que hi fóssim tots i realitzàvem els càrrecs. Una vegada acabàvem la tasca de projecte d’aquell dia, esmorzàvem i abans d’anar al pati, fèiem lectura. Com que això no acabava de funcionar, ja que estàvem més pendents de què jugaríem al pati i no del què llegíem, vam fer un canvi. Ara, al arribar, guardem les nostres pertinences i a la que les campanes del rellotge de l’ordinador, toquen les 9, tothom hem de tenir un llibre a la mà, buscar l’espai que més bé ens vagi de la classe, i llegir durant mitja hora.

Els mestres, també ens han preparat dos tipus de fitxes diferents. Una és per fer un registre personal dels llibres que anem llegint, i després amb gomets de colors, els puntuem. Com que pot passar que agafem un llibre amb tota la il·lusió i després no ens agradi, el podem deixar, però a la fitxa l’hem de registrar igualment i posar-li un gomet taronja, que indica que no l’hem acabat.

Quan hem registrat 6 llibres, n’escollim un, el que més ens hagi agradat dels 6 i omplim una nova fitxa, en la qual expliquem quin fragment és el que més ens ha agradat i perquè, acompanyat d’un dibuix.

Doncs hem de dir, que tots els i les alumnes de la classe, gràcies a aquest canvi, hem fet una millora davant la rapidesa lectora i la comprensió. I ara, podem fer un rànquing de quins són els llibres més llegits i que més ben valorats estan.

Mireu com llegim, i properament, us compartirem la gràfica del rànquing on us aconsellarem bones lectures.

FEU CLIC A LA IMATGE PER A ACCEDIR A LA GALERIA DE FOTOS