EXCURSIÓ AL MUSEU D’HISTÒRIA DE CATALUNYA

El passat 28 de febrer, els fantasmes anàvem d’excursió al Museu d’Història de Catalunya, per veure l’evolució de les cases al llarg del temps. Aquesta sortida està totalment lligada amb el projecte d’aquest curs, que tracta sobre els habitatges.

A la classe, vam fer un treball previ on vam conèixer en quines etapes dividim la història, què va originar el canvi a cada nova etapa, quines necessitat tenien els humans i com evolucionen, fet que comporta l’evolució dels habitatges on viuen, i vam conèixer paraules clau de cada moment.

Vam elaborar un mapa conceptual entre tots, que vam acabar completant la setmana de després de l’excursió, gràcies a la informació rebuda al museu.

Dins el museu, vam tenir una guia que es deia Adriana i que ens va fer la visita molt amena i enriquidora. Vam fer un taller que es diu “Habitatge i vida quotidiana al llarg del temps”. Aquest taller, consisteix en un recorregut fent una visió transversal de la història, on a través dels habitatges i la vida quotidiana de les persones, més un carretó que ens acompanya ple de vestimenta i objectes de cada moment històric, l’alumnat empatitzem amb les diferents formes de vida i coneixem com eren els habitatges en cada moment. Vam poder visitar i teatralitzar un moment de finals de la prehistòria en una cabana, vam visitar la casa d’un romà, és a dir, una domus, després vam conèixer com vivien els camperols sota el mandat d’un rei, a l’edat mitjana, i vam entrar dins una torra de vigilància. Vam ser dins la casa d’un sabater de finals de l’edat mitjana i principis de l’edat moderna, i vam entendre què volia dir la paraula gremi. També vam veure dues cuines del segle 20, però que amb poc anys, van fer canvis importants.

Vam quedar molt contents de la visita i si no hagués estat per la gana, encara hi seriem. Teníem moltes idees per aportar i ens van quedar molts espais per tafanejar i aprendre. La visita va començar a les 12 i sortíem del museu que quasi bé eren les 14h. és per aquest motiu, que vam fer un bon passeig i estona d’esbarjo a l’arribar a Barcelona, que vam estar al parc de la Ciutadella, i després vam dinar al costat mateix del museu, on a les 15h. ens recollia el bus per tornar a l’escola.

Va ser un dia ple d’aventures i amb molt enriquiment cultural, volem compartir els moments viscuts amb vosaltres, amb les imatges que trobareu a continuació.

FEU CLIC A LA IMATGE PER A ACCEDIR A LA GALERIA DE FOTOS