CONCERT D’AQUAFONIA A L’ESCOLA FERRAN DE SAGARRA

El passat Dijous 15 d’Abril, va visitar la nostra escola Pau Elias i Carbonell, Titulat Superior de Música en l’especialitat de Pedagogia del Llenguatge i l’Educació Musical.

Al matí va estar impartint uns tallers de percussió a 3r i 4t amb instruments que sonen com l’aigua i d’altres que contenen aigua dins.

A la tarda Cicle Mitjà i Superior va poder gaudir d’un magnífic concert aquafònic. El músic Pau Elias utilitzava com a instrument principal d’aquest concert les ampolles afinades. Unes ampolles de vidre amb aigua dins, penjades sobre diferents estructures metàl·liques. En aquesta audició també vam sentir el piano, música enregistrada sobre la que en Pau tocava en directe amb les diverses estructures d’ampolles i fins i tot amb un altre instrument com és l’udu.

El repertori que vam escoltar va ser molt ampli des de música clàssica fins als ritmes més moderns, sense oblidar músiques tradicionals d’arreu (Turquia, Itàlia, Líban, Brasil, França…). Però el que em sembla més important destacar és la màgia que va crear amb tot el públic. Ell és un músic virtuós que et deixa bocabadat, és divertit i juga a l’escenari, t’enganxa amb les ganyotes que fa, amb la seva manera d’interpretar i de connectar la música amb tots nosaltres.

Algunes de les peces que va interpretar:

Carnaval dels animals: Fòssils, Camille Saint-Saëns
Papageno, Die Zauberflöte, W. A. Mozart