QUÈ SON ELS AMBIENTS?

Els ambients representen una manera diferent d’organitzar l’espai i els materials de l’escola afavorint que nens i nenes de diferents edats aprenguin junts.

Aquests entorns ofereixen situacions d’aprenentatge on els infants participen d’una manera activa, lliure i creativa.

En els ambients l’infant és el protagonista i constructor del seu propi aprenentatge.

Són espais tranquils que respecten la diversitat i que tenen en compte en tot moment el ritme individual de cada infant.

A cada ambient s’ofereixen diverses propostes d’aprenentatge amb materials variats i rics en possibilitats que promouen una diversitat de respostes i d’accions per part dels nens i nenes.

Els infants hi accedeixen de manera lliure i autònoma i a través de l’observació, la manipulació, l’experimentació i el joc, desenvolupen les diferents habilitats, capacitats i competències pròpies de cada edat.

La/El mestra/e afavoreix i facilita aquest aprenentatge des de la presència i l’acompanyament.

Característiques dels ambients a l’Escola Estalella:

• Polivalents: Adaptat als interessos i necessitats dels infants.
  • Accessibles: Els materials estan a escala del nen/a i es distribueixen de manera que els puguin escollir i utilitzar amb seguretat i facilitat.
  • Polisensorials: Diversitat d’estímuls sensorials.
  • Vivencials: Exploració de l’ambient per vivenciar-lo.
  • Saludables: Es té en compte la llum natural, el soroll, etc.
  • Comunitaris: Un espai de tots.
  • Estètics: Els entorns són agradables.