TOT EL QUE CAL SABER . GUIA DEL CURS

Setembre 2019

Benvolgudes famílies:

Després de les vacances d’estiu, i una  vegada iniciat el nou curs escolar, ens adrecem a vostès per saludar-los i alhora informar-los dels diversos aspectes organitzatius del centre.

1.- Equip Directiu:

L’equip directiu està format per:

Director: Juan de Torres Caballero

Cap d’estudis: Begoña Menac Tello

Secretària: Mayte Sarrión Martínez

 2.- Professorat i tutories:

Professors/es titulars que es faran càrrec dels seus  fills/es, i nivell del qual són tutors/es:

E.I -3 Rosa Fernández
E.I -4 Mercè Ginés
E.I -5 Carme Serrano
Suport Ed. Infantil

TEI (Tècnica EINF)

Diana Morató

Mercè Campillo

1r Sílvia Vicente
2n Sònia Amargant
3r Sabina Hernaiz
4t Rosa Salvadó
Lali Sabé
Esther Martín
Religió Susana Vilar i Gregorio Hidalgo
Educació Especial Dolors Fortuño
Educació Física Silvia Vicente
Música Ana Casares
Anglès Rosa Salvadó, Diana Morató i Sònia Amargant
Informàtica Mayte Sarrión
Suport Ed. Primària Mayte Sarrión, Begoña Menac, Juan de Torres i Ana Mostaza,
Vetlladora Sandra Amat

3.- Normes d’organització.

L’horari ordinari d’Educació Infantil serà de 8’55 a 12’25 i de 14’55 a 16’20.

L’horari ordinari d’Educació Primària serà de 9 a 12’30 i de 15 a 16’30.

La porta de l’entrada al Centre es tancarà 10 minuts després de les 9 del matí i de les 15 hores. Fora d’aquest horari caldrà justificar per escrit, el motiu del retard. Els recordem que les faltes d’assistència també s’hauran de justificar per escrit. ELS PREGUEM LA MÀXIMA PUNTUALITAT A L’HORA DE RECOLLIR ELS SEUS FILL/ES A LA SORTIDA DE CLASSE.

 L’AMPA de l’escola organitzarà un servei d’acollida a partir  de les 16’30 hores. Tots els alumnes que no hagin estat recollits a les 16’30 hores pels seus pares, o persones encarregades de fer-ho, passaran a ser custodiats per l’esmentat servei d’acollida (sempre que siguin socis de l’AMPA). Aquest servei és de pagament i s’ha d’abonar encara que passin pocs minuts de les 16’30 hores.

 Durant l’horari escolar no està permès donar-li l’esmorzar a la conserge per fer-lo arribar als alumnes.

 A partir de 3r de primària el material escolar ordinari no està totalment socialitzat, per tant tots els alumnes han de portar de casa estoig, llapis, gomes, colors, llibretes, maquinetes…

Per a entrevistes amb el professorat i la direcció cal que demanin hora prèviament.

Els recordem que, durant el mes d’octubre, es convocarà per a cada nivell una reunió en la qual s’informarà de la programació del curs i d’altres assumptes d’interès general.

Considerem imprescindible l’ús de l’agenda (a partir de 3r) com a vehicle de comunicació entre família-escola, així com per a un bon seguiment de les tasques escolars del seu fill/a. Tots els alumnes a partir de 3r han de tenir una agenda. En cas de pèrdua hauran de comprar-ne una altra. L’agenda ha de ser revisada diàriament pels pares dels alumnes.

Complint amb la normativa vigent per administrar un medicament s’ha d’aportar una recepta o informe mèdic on consti el nom de l’alumne, el del medicament i la pauta. Els pares també aportaran un escrit demanant i autoritzant l’administració del medicament sempre que sigui imprescindible l’administració en horari lectiu.

En concepte de material socialitzat en els nivells de cicle inicial la quota anual serà de 50 €, en cicle mitjà i superior serà de 40 € i en educació infantil de 75 €.

Rebran informació detallada en les reunions  d’aula convocades pels respectius tutors/es sobre com fer efectiva les quotes de material. És absolutament imprescindible que els pagaments es facin sempre a nom de l’alumne/a en qüestió i mai a nom dels pares o persona que fa l’ingrés. Un rebut del pagament realitzat s’ha de portar sempre al mestre/a tutor/a.

Les festes de lliure disposició aprovades pel Consell Escolar per aquest curs 2019-2020 són: el 4 de novembre 2019, el 24 de febrer de 2020 i el 29 de maig de 2020. Per a la resta de dies festius i vacances els agrairíem consultin el calendari adjunt.

Recomanem que a l’hora d’esmorzar, els nens portin entrepans o fruita en comptes de pastes.

Us agrairem que entre tots vetllem perquè     la indumentària i l’aspecte personal dels vostres fills i filles sigui l’adient d’un centre educatiu.

Tots els nens i nenes tenen classe d’Ed. Física o psicomotricitat. Un dels hàbits que s’eduquen i avaluen en aquesta àrea és     portar l’equip a l’escola. S’han d’evitar els oblits els dies de l’activitat. Els nens/es d’Ed. Infantil  hauran de portar les sabatilles d’esport amb tires de velcro.

Per fer més àgil l’inici de les classes dilluns i dijous, els alumnes d’Ed. Infantil  han de portar la bata posada de casa. També aconsellem que portin la mateixa  jaqueta/abric durant tot l’hivern.

Recomanem que, per a les classes d’educació física i per a les sortides, els nens i nenes es comprin el xandall de l’escola. També poden adquirir l’equip esportiu d’estiu (màniga curta).

Considerem imprescindible que la roba dels nens/es de posar i treure (bates, abrics, jaquetes…) porti una  veta  per a poder penjar-la.

Així mateix  recordem que la roba dels nens/es ha d’anar marcada amb el seu nom.

Abstenir-vos de portar els vostres fill/es a l’escola amb febre, conjuntivitis o qualsevol altra malaltia contagiosa. Tampoc no s’han de portar a escola quan es detecti un episodi de pediculosi (polls).

A les sortides escolars els nens i nenes només han de portar allò que és imprescindible; per tant, els preguem que no els deixin portar diners, maquinetes de jocs, telèfons mòbils ni objectes de valor ja  que l’escola no es farà responsable de la seva pèrdua.

Tingueu present que els nens menors de 14 anys no poden tenir oberts comptes de xarxes socials (facebook, twitter, instagram… ), i que en cas que en tinguin obert un, els pares o tutors legals seran els responsables de les conseqüències que poden derivar-se d’un mal ús d’aquests comptes.

El material escolar de cicle inicial i d’Ed. infantil romandrà a les aules per tal que els nens/es no vagin tan carregats. Els alumnes de cicle mitjà i superior hauran de portar a l’escola tot el material necessari segons l’horari. Recomanem que aquesta responsabilitat recaigui sobre els propis alumnes, donat que fomenta l’autonomia personal (tot i que els pares  hauran de supervisar-ho).

Aprofitem l’avinentesa per demanar-vos que si no voleu guardar els llibres de text del curs  anterior (sempre que siguin els mateixos) els porteu a l’escola per cedir-los a aquelles famílies que tenen menys recursos.

 4.- Activitats gestionades per l’AMPA

L’AMPA, com cada curs, organitza activitats extraescolars. La relació d’aquestes activitats així com el seu preu, els serà comunicat en el moment oportú per la  pròpia AMPA.

 Us recordem que, com cada curs escolar,  per Nadal tornarem a fer la campanya de recollida de roba usada i de la llar amb Càritas, motiu pel qual us agrairíem que quan feu el canvi d’armari guardeu la roba vella per a aquesta campanya.

CALENDARI

Per més informació consulteu l’apartat Calendari al Menú de la pàgina.

 

 

Ben cordialment

El Claustre de professors/es

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>