COMUNICAT D’INICI DE CURS

Setembre 2023

Benvolgudes famílies:

Després de les vacances d’estiu, i una vegada iniciat el nou curs escolar, ens adrecem a vosaltres per saludar-vos i alhora informar-vos dels diversos aspectes organitzatius del centre.

Equip Directiu:

L’equip directiu està format per:

Directora: Lali Sabé Gonzalvo

8:55 1r i 2n
9:00 P5/P4
9:05 P-3

Cal respectar els horaris d’entrada i sortida, arribant puntual tant als matins, migdies com a recollir-los a les tardes.

Les festes de lliure disposició aprovades pel Consell Escolar per aquest curs 2023-2024 són:

13 d’octubre  i 7 de desembre de 2023

12 de febrer i 21 de maig de 2024

L’AFA de l’escola organitzarà un servei d’acollida a partir de l’hora de sortida dels diferents grups. Tots els alumnes que no hagin estat recollits a la seva hora de sortida pels seus pares, o persones encarregades de fer-ho, passaran a ser custodiats per l’esmentat servei d’acollida (sempre que siguin socis de l’AFA). Aquest servei és de pagament i s’ha d’abonar encara que passin pocs minuts de l’hora de sortida.

Durant l’horari escolar no està permès donar-li l’esmorzar a la conserge per fer-lo arribar als infants.

• A partir de 3r de primària el material escolar ordinari no està totalment socialitzat, per tant tots els/les alumnes han de portar de casa un estoig amb llapis, gomes, colors, llibretes, maquinetes …
  • El material escolar de cicle inicial i d’Ed. infantil romandrà a les aules per tal que els nens/es no vagin tan carregats. Els alumnes de cicle mitjà i superior hauran de portar a l’escola tot el material necessari segons l’horari. Recomanem que aquesta responsabilitat recaigui sobre els propis alumnes, donat que fomenta l’autonomia personal (tot i que els pares  hauran de supervisar-ho).
  • Els llibres de text, que són socialitzats, no es poden subratllar ni fer anotacions al marge.
  • Per a entrevistes amb el professorat i la direcció cal que demanin hora prèviament.
  • Us recordem que, durant el mesos de setembre i octubre, es convocarà per a cada nivell una reunió d’aula en la qual s’informarà de la programació del curs i d’altres assumptes d’interès general.
  • L’ús de l’agenda (a partir de 3r) és l’eina de comunicació entre família-escola, així com per a un bon seguiment de les tasques escolars del seu fill/a. Tots els alumnes a partir de 3r han de tenir-ne una. En cas de pèrdua hauran de comprar-ne una altra. L’agenda ha de ser revisada diàriament pels pares dels alumnes.
  • Recomanem que a l’hora d’esmorzar, l’alumnat porti entrepans o fruita en comptes de pastes.
  • Us agrairem que entre tots vetllem perquè la indumentària i l’aspecte personal dels vostres fills i filles sigui l’adient d’un centre educatiu.
  • Tots els nens i nenes tenen d’Ed. Física o psicomotricitat. Un dels hàbits que s’eduquen i avaluen en aquesta àrea és portar l’equip a l’escola. S’han d’evitar els oblits els dies de l’activitat. Els nens/es d’Ed. Infantil  hauran de portar les sabatilles d’esport amb tires de velcro.

• Recomanem que, per a les classes d’educació física i per a les sortides, els nens i nenes es comprin el xandall de l’escola. També poden adquirir l’equip esportiu d’estiu (màniga curta).
  • Cal que la roba dels nens/es estigui marcada amb el seu nom i una veta.

La quota anual de material socialitzat a cicle inicial serà de 50 €, a cicle mitjà i superior serà de 40 € i a educació infantil de 75 €.

És absolutament imprescindible que els pagaments es facin sempre a nom de l’alumne/a en qüestió i mai a nom dels pares o persona que fa l’ingrés. Un dels rebuts del pagament realitzat s’ha de portar sempre a la tutora.

Complint amb la normativa vigent per administrar un medicament s’ha d’aportar una recepta o informe mèdic on consti el nom de l’alumne, el del medicament i la pauta d’administració. Els pares, mares o representants legals també han d’ajuntar un escrit demanant i autoritzant l’administració del medicament sempre que sigui imprescindible haver-lo de prendre en horari lectiu.

Abstenir-vos de portar els vostres fill/es a l’escola amb febre, conjuntivitis o qualsevol altra malaltia contagiosa. Tampoc no s’han de portar a escola quan es detecti un episodi de pediculosi (polls) ni amb qualsevol altre símptoma compatible amb la Covid-19.

A les sortides escolars els nens i nenes només han de portar allò que és imprescindible; per tant, us preguem que no portin diners, ni maquinetes de jocs, telèfons mòbils ni objectes de valor, ja que, l’escola no es farà responsable de la seva pèrdua.

Tingueu present que els nens menors de 14 anys no poden tenir oberts comptes de xarxes socials (facebook, twitter, instagram… ), i que en cas que en tinguin obert un, els pares o tutors legals seran els responsables de les conseqüències que poden derivar-se d’un mal ús d’aquests comptes.

NOVETATS

Aquest any l’escola compta amb un domini @ejuncadella.cat

Cada aula tindrà una adreça de correu electrònica pròpia ja us avisarem quan estiguin actives. D’aquesta manera la comunicació escola-família serà més àgil. Teniu a la pàgina web https://agora.xtec.cat/ceipemili-juncadella el pla digital de l’escola.

ACTIVITATS GESTIONADES PER L’AFA

L’AFA, com cada curs, organitza activitats extraescolars. La relació d’aquestes activitats així com el seu preu, els serà comunicat en el moment oportú per la  pròpia AFA.