No ens toqueu l’Educació

Comunicat de la Comissió Mixta del Departament d’Ensenyament i les entitats municipalistes (ACM – FMC) on l’escola El Rodonell s’adhereix.

Volem expressar el nostre total desacord per la campanya sistemàtica de descrèdit contra la tasca que estan desenvolupant els centres educatius de Catalunya i, especialment els seus docents.

Catalunya, ha preservat sempre la integritat ètica dels centres educatius i ha acceptat com un element d’identitat de país el respecte a la diversitat de pensament. Les nostres escoles i els centres i serveis de l’àmbit no formal, sempre han promogut els principis i valors d’una societat democràtica i plural, on impera la llibertat personal, la responsabilitat, la solidaritat, el respecte i la igualtat.

Històricament, hem estat un país de llarga tradició de renovació pedagògica i hem aconseguit importants fites en l’aposta per l’educació primerenca, la immersió lingüística i el nivell de competències bàsiques, tal com demostren les proves pròpies com les proves externes de l’OCDE (informe PISA). Reptes, aquests, assolits amb èxit, pel que fa al creixement individual de les persones i, també, pel que fa al creixement col•lectiu d’una societat que ha sabut acollir i cohesionar una àmplia diversitat de població nouvinguda i oferir oportunitats a les noves generacions.

La tradició, per una banda, i la voluntat de progrés i de benestar per l’altra, de la comunitat educativa catalana formada per docents, famílies, agents socials i institucions, van portar a consensuar la Llei d’Educació de Catalunya, en un marc de dret. La Llei regula els principis rectors del model del sistema educatiu del país. I en base a aquests preceptes s’ha confegit una escola oberta, inclusiva, diversa, integradora i qualificada professionalment.

Per aquest motiu, rebutgem aquest atac a la professionalitat dels nostres docents i al treball curós i experimentat de cohesió social que desenvolupen i demanem preservar la seva dignitat i llibertat per tal que puguin seguir conreant el tarannà cívic i dialogant dels nostres estudiants.

Corçà, 23 d’Octubre de 2017

A més, us anunciem que el proper dimecres 25 d’octubre a les 18h hi haurà una concentració davant l’Ajuntament de la Bisbal. Esprem que hi siguin els directors i responsables de l’AMPA de tota la comarca. Aquesta concentració està convocada per el Marc Unitari de la Comunitat Educativa (MUCE), la qual llegirà un manifest propi.