Fruita i llet a l’escola

Un any més, la Unió Europea amb l’acció conjunta dels departaments d’Agricultura, Salut i Educació subministren fruita i llet a l’escoles.

Aquest curs ens hem tornat a adscriure a aquesta iniciativa que té com a finalitats i objectius:

• Augmentar la sensibilització per una bona alimentació i la transmissió de conductes d’hàbits saludables a través d’oferir fruita i llet gratuïta en els esmorzars o berenars dins del centre escolar.
  • Informar sobre els beneficis del consum de llet, fruites i verdures, i sobre la seva diversitat, trets, producció, estacionalitat, etc.
  • Implicar tota la comunitat educativa (alumnat, docents i famílies), perquè els hàbits alimentaris adquirits en la infància són decisius en el comportament alimentari en l’edat adulta. Per això s’organitzaran xerrades de difusió en els centres educatius.

Es repartirà un got diari de llet a cada alumne/a per a esmorzar.

En el Programa de consum de Fruita del curs 2020/2021 s’ha previst fer 7 entregues mensuals, de novembre de 2020 a juny de 2021 (s’exclou el mes de desembre), amb un total de 2-4 peces/racions de fruites i/o hortalisses fresques per entrega a cada nen/a adherit al Programa. Durant el curs es distribuiran 22 peces/racions per nen/a.

El calendari de fruites per aquest curs escolar serà el següent:

Novembre:  Mandarina, Poma Golden,  Raïm, Poma bicolor addicional aportada per Afrucat

Gener:  Pera, Mandarina, Poma Golden

Febrer: Plàtan, Pera Conference i Taronja

Març:  Poma Vermella/bicolor, Taronja, Pera addicional aportada per Afrucat

Abril:  Poma, Cirerol, Pera

Maig: Cirera, Pera addicional aportada per Afrucat, Poma addicional aportada per Afrucat

Juny: Nectarina, Préssec, Albercoc

Hi pot haver canvis de fruita entre els mesos del trimestre, sempre amb la finalitat d’aportar la màxima qualitat en les fruites que es reparteixen cada mes.

En relació amb el Programa Escolar de Llet del curs escolar 2020/2021, us informem que l’empresa distribuïdora de llet sencera UHT realitzarà 2 lliuraments mensuals al vostre centre educatiu de febrer a juny de 2021.

El primer lliurament de llet a les escoles començarà la setmana del 8 de febrer de 2021. Mensualment el centre educatiu distribuirà 10 racions per nen/a, a raó d’una ració màxima de 200ml/nen/a per a l’hora d’esmorzar o berenar dels nens per als quals vàreu demanar la participació, dins del recinte escola (com la freqüència de lliuraments serà quinzenal és preferible que aneu consumit la llet dins del mes en què es subministra per tal de complir amb la planificació i que no hi hagi malbaratament de producte).

Amb el primer lliurament està previst distribuir gots reutilitzables i biodegradables per facilitar el consum del producte, només 1 per alumne del centre que forma part del Programa.

El proveïdor farà el subministrament d’una petita quantitat de producte en ampolles de vidre retornables.

Agraïm a totes les famílies la seva col·laboració, moltes gràcies per poder fer-ho possible.