DIA DE LA PAU

El 30 de gener, quin dia més important a la nostra societat! Com cada any, a l’escola hem celebrat el DIA INTERNACIONAL ESCOLAR DE LA NO VIOLÈNCIA I LA PAU, que se celebra el 30 de gener en commemoració a Mahatma Gandhi. Al centre vam decidir parar màquines per un dia i reflexionar sobre aquest tema, a més de fer-ne un treball per mostrar a la resta de companys i companyes i a les famílies.
Els més petitons van fer un treball d’estampació amb les seves pròpies mans per emmarcar les petites coses imprescindibles per a estar bé: “Per tenir Pau necessitem més abraçades, petons, somriures…”
Els Peons i els cavalls van començar amb “L’hora del conte”; i quin conte més bonic! Una muntanya qualsevol, de Fran Pintadera i Txell Darné, va ser l’activitat inicial. La lectura, observació d’il·lustracions i la reflexió van ser el punt d’inici del dia. Llavors, els Peons van construir uns ninots preciosos plens de pau i alegria perquè “La Pau prové del teu interior, no la busquis fora!”. I, els cavalls van fer un puzzle que, un cop muntat, ens va mostrar “Les nostres PAUraules boniques”.
Els alfils, després de fer una “pluja” de paraules a la pissarra van preparar “La recepta del pastís de la Pau”. Que llaminers aquests infants!
Els grans de l’escola van treballar la il·lustració tot partint de dos poemes diferents. A més, van aprofitar per parlar del Dia internacional de Commemoració en Memòria de les Víctimes de l’Holocaust, que se celebra el 27 de gener, podent així relacionar contingut treballat a l’escola.
Reis i Dames van llegir i reflexionar sobre el poema Poema de Pau de Isabel Barriel. Llavors van representar diferents versos en un dibuix. Torres va treballar el poema Podries de Joana Raspall, que els va dur a il·lustrar les comparacions que fa aquest poema.
Però, ep! No ens deixem les famílies! Aquest cop també hem volgut que ens acompanyeu en aquest dia tan especial. Gràcies pels vostres missatges dins l’ampolla.