2n: Per què ens cauen les dents?
05/04/24Aquesta pregunta ens va endinsar en el PROJECTE del 2n trimestre.
I per descobrir-ho tot sobre les dents vam rebre la vista d’una experta en HIGIENE DENTAL i també vam experimentar com afecten les begudes ensucrades i les àcides sobre l’esmalt de les nostres dents.
També ens vam convertir en uns experts i expertes en HÀBITS SALUDABLES, de la mà d’una metgessa especialista.
I vam posar punt final al projecte amb un esmorzar saludable que vam preparar per als nostres fillols i filloles i una caminada saludable al parc fluvial de Vilanova.
6è. Museu d’història
03/04/24Per acabar el projecte del segon trimestre relacionat amb les diferents etapes de les història, l’alumnat de 6è va crear un museu per a mostrar tota la feina feta a les seves famílies. Es van repartir les diferents tasques per tal d’aconseguir una visita al museu enriquidora i apassionant (guies, experts en prehistòria, edat antiga, edat mitjana, edat moderna i edat contemporània). Va ser una manera molt harmoniosa d’ensenyar tot el que havien estat fent al llarg dels darrers mesos on es va veure reflectit un aprenentatge significatiu molt alt.
Per poder visualitzar la resta de fotografies realitzades al llarg de la sessió, us convidem accedir a l’enllaç enviat a través del TPV que vam compartir a l’inici de curs.
5è. Fira de turisme
25/03/24Hola a tothom
Paral·lelament a la sortida del Poble Espanyol com a cloenda del projecte de Catalunya i Espanya, l’alumnat de 5è hem creat una fira de turisme. Aquelles famílies que es van poder apropar a cada paradeta de la fira van poder veure diferents productes… Llegeix més»
5è. Sortida al Poble Espanyol de Barcelona
25/03/24Hola famílies,
L’alumnat de 5è hem estat coneixent, treballant i aprenent la diversitat de la Península Ibèrica a través del projecte de medi sobre Catalunya i Espanya. Des de fa aproximadament 3 mesos hem estat endinsats en el coneixement de les diverses comunitats autònomes d’Espanya. Concretament,… Llegeix més»
4t. Exposició de les maquetes
20/03/24Amb tots els coneixements que tenim hem elaborat unes maquetes que representen el Sistema Solar i us convidem a venir a veure-les aquesta setmana. Si us hi fixeu bé, en algunes d’elles podreu veure el cinturó d’asteroides. Sabeu què és? En d’altres, veureu alguns dels… Llegeix més»
3r. Sortida al Montseny
07/03/24Hola famílies,
Ahir vam poder gaudir de la visita que vam fer al Parc Natural del Montseny. Durant aquest trimestre estem treballant els ecosistemes i per això ens hem desplaçat fins allà per a conèixe’ls de primera mà. Hem estat amb uns educadors ambientals i mitjançant… Llegeix més»
6è. Maquetes de les etapes de la història
29/02/24
Els nens i les nenes de 6è estan treballant les diferents etapes de la història durant les hores de projecte on s’estan informant de les coses típiques de l’època (com vivien, societat, alimentació, invents…). Junt amb això, des de l’àrea de plàstica estan construint… Llegeix més»
4t. Sortida al Museu de la Ciència CosmoCaixa
28/02/24Aprofitant que estem aprenent molt sobre l’Univers i els seus misteris, en aquesta excursió hem gaudit de la projecció del Planetari. Ens han parlat de les característiques de diversos planetes, de la seva relació amb els dies de la setmana i fins i tot de… Llegeix més»
1r TALLER D’OUS
27/02/24FEM UN TALLER D’OUS
HEM OBSERVAT I TOCAT OUS DE DIFERENTS ANIMALS: DE GALLINA, DE GUATLLA, LA BOSSA DELS OUS DE TAURÓ GAT I DE LA RAJADA, I UNA RÈPLICA D’UN OU I D’UNA POSTA D’OUS DE DOS DINOSAURES DIFERENTS. HEM APRÈS QUE ELS OUS DELS… Llegeix més»
5è. L’art i els musicals van de la mà
19/02/24Famílies, com bé sabeu, el tema de l’any d’aquest curs són els musicals. A 5è tenim dos musicals ben coneguts; d’una banda, La Bella i la Bèstia, i d’altra banda, El petit príncep. La nostra mestra de Visual i Plàstica, la Núria García, ens ha proposat una tasca col·laborativa on havíem de dibuixar i pintar personatges principals o elements característics dels dos musicals. A més, també ha volgut estirar del fil i acompanyar les nostres creacions amb frases cèlebres: la bellesa es troba a l’interior i l’essencial és invisible als ulls, entre d’altres. Tenint en compte que les creacions que hem fet han estat espectaculars hem decorat els passadissos de la nostra escola. Per tant, si algun dia pugeu a les aules atureu-vos per mirar-les amb deteniment.
2n. Taller Kamishibai
18/02/24Kamishibai, en japonès, vol dir “teatre de paper”. És una manera de contar contes molt popular al Japó.
I aquesta darrera setmana hem gaudit d’aquest taller, endinsant-nos en una bonica història per després representar el nostre propi Kamishibai.
Com sempre, trobareu totes les fotos (i vídeos) del taller al DRIVE de la GENERACIÓ.
3r. Carnaval al tram
14/02/24Hola famílies,
El passat divendres, tot l’alumat del tram de mitjans, vam fer un taller molt divertit. Vam crear una corbata amb fotos del musicals que corresponen al nostre nom de la classe.
Per acabar el dia, vam fer una gran festa al pati tots disfressats i gaudint de la música. Ho vam passar molt bé!
Aquí us deixem una imatge amb una d’elles.
I5 i 2n: Època de CALÇOTS!!!
13/02/242n: Treballem l’expressió oral!
13/02/24Hi ha millor manera de treballar que jugant?
Els nens i les nenes de 2n practiquem l’EXPRESSIÓ ORAL mitjançant jocs diversos com:
i nous jocs que aviat… Llegeix més»
1r i 2n: Anem al teatre!
04/02/24Heu fet mai “un viatge estàtic dins un globus aerostàtic”?
Els nens i nenes de 1r i 2n de l’escola vam gaudir d’un viatge espectacular dins un globus estàtics, tripulat per dos científics il·luminats.
L’espectacle TRIPULA ens va convertir en improvisats passatgers, arribant inclús a formar part de la tripulació!
6è. Stop motion
01/02/24Les nenes i els nens de 6è, des de competència digital, estan treballant una tècnica d’animació anomenada stop motion. Aquesta, consisteix en aparentar el moviment d’objectes estàtics per mitjà d’una sèrie d’imatges fixes. És un treball en equip molt elaborat on han començat a fer un “storyboard” amb la seqüència de la seva història i també per pensar els materials que necessiten. S’ha muntat un estudi d’enregistrament adequat per a realitzar aquest tipus d’animació on l’alumnat ha gaudit moltíssim.
Per poder visualitzar la resta de fotografies realitzades al llarg de la sessió, us convidem accedir a l’enllaç enviat a través del TPV que vam compartir a l’inici de curs.
JORNADA DE PORTES OBERTES
01/02/241r VISITA A L’AQUÀRIUM
31/01/24L’alumnat de 1r va anar a l’Aquàrium, i la visita va començar al túnel a on van poder veure taurons, rajades, morenes…
Després, van participar del taller dels taurons, en el qual se’ls plantejava una hipòtesi que van haver de resoldre fent d’investigadors.
També, van conèixer els diferents taurons que existeixen, què mengen, quantes aletes tenen…
A continuació, van fer una visita guiada, en la qual van poder observar diferents peixos i les seves curiositats.
Després de dinar, van poder descobrir i gaudir de tots els espais de l’Aquàrium: el submarí, la tortuga, els pingüins… Van gaudir molt!
2n: Càpsula del temps
28/01/24El tancament d’una CÀPSULA DEL TEMPS ha posat punt final al Projecte: Tot canvia?
Dins la CÀPSULA de 2n hem guardat:
- objectes “de moda” enguany,
- algun petit tresor,
- així com imatges per al record…
A finals de 6è obrirem la nostra CÀPSULA DEL TEMPS… … Llegeix més»