Durant el curs 2014-15, en que es va iniciar l’activitat d’hort escolar, es va optar per una organització dels alumnes lligada al torns de Tallers conjunts dels nivells de 3r i 4rt.
Durant 6-7 sessions nens i nenes prenien contacte amb el nou espai exterior complementat amb una petita aula interior que vam anomenar de “Ciències a l’hort” on teniem l’espai de cultiu de llavors, planter i observacions diverses: cucs vermells, marietes, lupa binocular…
Totes les nenes i nens que van participar van poder portar-se cap a casa algun tipus de plançó plantat per ells ( fava, pèsol, all…segons l’època de l’any) després d’haver fet el seguiment de la seva germinació i evolució durant les setmanes següents. El treball directe a l’hort va permetre fer les primeres plantacions a partir de llavors (fava, pèsol, pastanaga, abono verd, rave, patata…) o de planter, bé creat al mateix centre (tomàquet, escarola…) o bé comprat ( carxofa, col, bròquil, enciam…)
Conforme avançava el curs es van poder començar a fer les collites amb destinació, majoritàriament, al menjador de l’escola: faves, pèsols, alls, cebes, raves, pastanagues, cols, bròquils …i ja al juliol patates, pebrots i tomàquets collits ja pels nens participants al casal d’estiu.
Abans de marxar de vacances d’estiu vam alliberar a l’hort exterior els animalons que havíem observat i tingut cura a l’espai interior durant els mesos anteriors: cucs vermells de Califòrnia criats al lombricari i marietes de 7 punts que vivien a l’insectarium.
Coincidint amb la renovació dels espais dels Ambients de la comunitat de Petits també es varen introduir taules de cultiu adaptades a l’alçada dels més menuts.