Les Conferències

EL PER QUÈ DE LES CONFERÈNCIES?

A l’escola acompanyem qualsevol situació on els nens/es hagin d’expressar verbalment als altres coses que saben i que han après, per això les conferències tenen un paper molt important a l’escola.

– Els ajuda a pensar què volen explicar als seus companys i com ho poden fer.

– Fa conscients als nens/es dels seus aprenentatges i de les seves capacitats.

– Els seus aprenentatges són funcionals i significatius, perquè expliquen una vivència o tema que dominen o tenen interès per a què els altres l’aprenguin. Comparteixen un aprenentatge.

– Afavoreix la inclusió de tot l’alumnat acceptant i valorant la diversitat en les diferents maneres de fer i de pensar.

COM HO FEM?

Des de la comunitat de petits ja fem un treball previ que són els projectes lligams on els nens/es expliquen una vivència o algun tema amb la seva família. A la comunitat de mitjans i grans els nens/es fan de conferenciants amb un treball previ que es fa entre l’escola i casa.

INTERVENCIÓ DE LA FAMÍLIA

Sempre és important poder explicar alguna cosa que el nen/a hagi viscut o tingui un coneixement previ. D’aquesta manera podrà fer la conferència sentint-se un expert.

En aquestes edats tot el que sigui vivencial és important pel seu creixement personal (deixem els powers points per més endavant).

És important l’acompanyament de la família en tot moment, però que sigui el propi nen/a que decideixi, faci i presenti la seva conferència. Els pares/mares estan al seu costat per acompanyar-lo en aquest moment on el nen/a es sent protagonista.

Recursos per presentar una conferència

• A partir d’una disfressa
  • A partir d’una caixa sorpresa d’on surten objectes que donen suport al que s’explica.
  • A partir d’un conte, una endevinalla, un embarbussament.
  • Portar l’objecte que més li agradi
  • Fer una maqueta i explicar-la

Sempre que sigui possible és millor portar objectes reals que no pas fotografies.

Com més original millor!

*No cal repartir als companys cap mena d’objecte o paper al finalitzar la conferència.

La conferència ha de quedar recollida en un full DIN A4 (fet pels propis alumnes) per després, a final de curs, fer un recull de totes les conferències.