Projecte EL CALAIX DE LA SORRA

Al calaix de la sorra, els infants de 3, 4, 5 i 6 anys s’hi passen llargues estones, concentrats tocant la sorra amb les mans; manejant els estris que hi troben (cullerots, coladors, embuts…); omplint i buidant pots de diferents formes i mides; pesant; fent pastissos omplint motlles que guarneixen amb pedres, pinyes, petxines i cargolines, etc… De la sensorialitat, al joc exploratori i, des d’aquí, apareix el simbòlic. Tot amb una continuïtat que meravella a qui ho fa i a qui ho observa.

 

 

projecte sorra12projecte sorra13

 

 

Però… D’ON VE LA SORRA D’AQUEST AMBIENT?, D’ON HA SORTIT?

Aquesta ha estat la pregunta que s’ha formulat a alguns infants que han passat per l’ambient. Les respostes han estat moltes i diverses, i el procés de recerca ens ha portat fins als deserts, els mars, els camins, les muntanyes, les pedreres… Paraules i imatges com sol, vent, pluja, màquines, cucs, platja, pedres, onades, rius, excavadores, camions, roques, volcans, erosionar o evaporar  han trenat les explicacions, els dibuixos o altres composicions dels infants.

projecte sorra14 projecte sorra15

 

Finalment, la visita d’un pare de l’escola, expert en la matèria, ens aclareix els dubtes i ens explica algunes curiositats que ens deixen bocabadats.

 projecte sorra16
 projecte sorra17

 A partir de l’exploració sensorial que ens propícia l’ambient, una pregunta i l’aprofundiment en la seva resolució, suposa aprofundir en el FER, PENSAR I COMUNICAR EN COMUNITAT. De la sensorialitat al pensament a partir del joc i a través del llenguatge. Paraules, argumentacions, preguntes, respostes…, ens retornen a una sensorialitat més rica que segueix trenant el pensament en una continuïtat…

 

projecte sorra20 projecte sorra19 projecte sorra18

AMBIENT DE LA SORRA. FEBRER-ABRIL 2015

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>