Pla de Treball a sisè

Aquestes setmanes estem començant a organitzar-nos les nostres tasques escolars mitjançant un Pla de Treball. Aquesta nova manera de fer dia a dia el nostre propi ritme d’aprenentatge ens fa més autònoms i responsables. Partim de un llistat de tasques escolars que hem d’anar desenvolupant en grup o individualment, segons necessitem i decidim nosaltres mateixos, i tenim a la disposició a les mestres per donar-nos un cop de mà. Si ho creiem convenient hem de fer alguna tasca a casa per avançar feina ja que tenim una data d’entrega. Ens entusiasma poder seure allà on vulguem per a compartir dubtes o simplement treballar plegats.

A les taules tenim uns marcs amb personatges literaris (la taula per a fer llengües) o matemàtics (per a fer matemàtiques), homes i dones que han estat imprescindibles en aquestes disciplines. Ells ens ajuden a agrupar-nos en aquelles taules on són, a mode de guies o d’inspiradors o de motivadors… el fet és que així sabem on seure per agrupar-nos segons per on volem treballar.

Cliqueu a la foto per a poder veure tot l’àlbum.

Cada nena o nen pot començar per la tasca que li motivi més i pot deixar de fer-la per a passar a fer una altra en el moment que ho cregui oportú. Així, ens anem distribuint el temps i gestionant per on començar per a ser més eficients.

Aquesta primera setmana de Pla de Treball no ha estat un èxit total, és a dir, no totes i tots hem pogut acabar les tasques per complet a temps… però ser responsable i gestionar-se bé no s’aconsegueix a la primera. Això sí, estem encantats i molt disposats a que el segon pla de treball el poguem acabar tots i totes a temps.