Jocs tradicionals

El passat mes de març vam fer una sortida al Pabelló Isaac Gálvez on vam poder compartir un matí de jocs amb companys de classe i també d’altres escoles. Les activitats estaven distribuïdes en un circuit que vam anar seguint, de manera que tots vam poder jugar a tots els jocs, i els equips estaven formats per nens d’altres escoles amb els que ens ho vam passar d’allò més bé.

Vam jugar a alguns jocs als quals jugaven els nostres pares i mares, com la xarranca, el mocador, les xanques, les bales o les gomes, també vam saltar a la corda i vam fer curses de sacs.

Els monitors ens van explicar que abans, molts nens baixaven a jugar als carrers i les places, i es jugava a aquests jocs que per això es diuen tradicionals, perquè formen part de la nostra tradició. Si preguntem als nostres pares i mares segur que recorden aquests jocs que us expliquem i fins i tot algunes cançonetes que ens van ensenyar… us animeu a cantar amb nosaltres? Un, dos, tres, la xarranca….. Ah! I no ens podem oblidar de donar les gràcies a les mares que ens van acompanyar, ja que sense elles la sortida no hagués estat possible i no hauríem pogut gaudir d’un matí tan bonic de jocs.