Dia de la Pau i la No-Violència a Infantil

Dijous 30 de gener es va celebrar el Dia Escolar de la Pau i la No-Violència. A les diferents comunitats ho vam celebrar amb diverses activitats.

A la Comunitat d’Infantil les propostes que vam dur a terme tenien la finalitat de conscienciar als nens i nenes sobre la importància de tenir present la Pau i la No-violència en el seu entorn més proper, amb els  iguals que tracten en el dia a dia a l’escola: els seus companys i companyes.

I així ho vam fer a través de la visualització i explicació d’un seguit de vídeos i  contes que ens van ajudar a realitzar una conversa amb relació al què passava a les seves històries (“Orelles de Papallona” i “The Bridge”).

A la tarda ens vam ajuntar tots els nens i nenes de la Comunitat per ballar la dansa que vam estar  treballant amb l’Anna Rosa a música, la “Dansa dels Amics”.

Podeu visualitzar el vídeo de la dansa AQUÍ i  veure més fotos clicant AQUÍ.

Però… què és la Pau pels nens i les nenes ?

• Que no ens barallem.
  • Que no ens enfadem.
  • Que no ens peguem.
  • No mossegar.
  • No estirar-se del cabell.
  • No cridem fort.
  • Fer-se petons.
  • Abraçar.

Els nens i les nenes ho tenen clar, la Pau comença per tractar bé a les persones del nostre voltant i cuidar-nos entre nosaltres. Està bé que de tant en tant ens ho recordin  als adults, oi? I no només això, també és important que recordem que, tal i com va dir un infant de P4: Cada dia és el dia de la Pau.