Centre d’interès

Les alumnes i els alumnes de sisè dediquen estones dins l’horari escolar al treball del centre d’interès. L’entenem com un espai on s’aborden temes relacionats amb el medi natural i social, sempre des d’una mirada que potenciï l’implicació en el món que ens envolta.

Totes les qüestions que abordem les fem a partir del treball en grup, o del treball cooperatiu. D’aquesta manera, les noies i els nois són els que van elaborant el seu material de treball, sempre a partir de preguntes, les quals han d’anar desenvolupant, sempre amb l’acompanyament de les mestres, ja que el procés de creació, i organització dins una tasca compartida, no sempre és fàcil i és un aprenentatge que és progressiu.

Normalment, tota la feina feta s’exposa a nivell oral, i amb suports digitals a la resta de companys i companyes, ja siguin del mateix grup o d’altres nens i nenes de l’escola.

A més a més, dins aquests espais introduïm activitats manipulatives i vivencials relacionades amb els temes treballats, com poden ser:

• Sortides a l’entorn proper.
  • Activitats de laboratori: per  treballar segons el mètode científic.
  • Activitats de tecnologia.

Així doncs, les estones de centre d’interès esdevenen un clar exemple de treball competencial, ja que integren molts àmbits, com el lingüístic, el qual és imprescindible, el relacionat amb el coneixement del medi, el digital, els valors, i en ocasions i depenent dels temes que es van tractant, poden incloure l’artístic i el matemàtic.

Per concloure, és important per a nosaltres fer esment que tot aquest treball de les nostre alumnes i els nostres alumnes el fem emmarcat des d’una mirada que els impulsi a la implicació en allò que els envolta en referència als aspectes de medi social i natural, sempre fomentant el seu esperit crític.

Cliqueu la fotografia per accedir-hi a l’àlbum