Carta a la comunitat educativa

Comunitats educatives,

Les direccions dels centres de la comarca del Garraf volem fer-vos arribar el nostre punt de vista en relació als esdeveniment d’aquest cap de setmana.

En primer lloc, volem deixar clar que les escoles sempre han estat, són i seran espais de debat i d’intercanvi i un punt de trobada de la nostra rica pluralitat i diversitat, en tant que col·lectiu viu de persones. Totes les idees són vàlides des del respecte i la tolerància i aquests són valors que a tots els nostres centres es fomenten des del primer dia que un nou membre trepitja l’escola.

En segon lloc, volem demanar que en tot moment es prioritzi el benestar dels infants i el bon clima d’escola. Sobretot avui a l’hora de sortida. El dilluns, el centres han de ser un lloc de totes i per a totes les persones, amb les seves visions del món, diverses i plurals. Apel·lem al seny i esperem que ens propers dies no haguem de lamentar haver trencat una comunitat que costa molt d’esforç de cohesionar.

També volem demanar que protegiu, amb els vostres actes, les direccions dels vostres centres. Ens trobem, com a directores i directors, en una situació injusta i confusa, a cavall entre els drets i les llibertats personals i les obligacions professionals.

Per últim, totes les direccions de les escoles públiques del Garraf, donem tot el nostre suport a les directores i directors que es troben en la confusa situació de dirigir un centre que és seu electoral, en un mar de dubtes i incerteses legals, tot i les darreres actuacions de la conselleria d’ensenyament.

Emplacem a tota la comunitat educativa a actuar assenyadament.

Les directores i directors de les escoles públiques del Garraf