Treball pedagògic
|
Amb quina metodologia treballeu a l’escola?
|
- El treball pedagògic es realitza de forma mixta. Fen projectes a educació infantil i es manté a l’àmbit de coneixement del medi natural i social a tota la primària. Combinem aquest treball amb altres formes metodològiques.
- També treballem per espais compartits, racons, tallers i desdoblaments de grup.
- El treball de les àrees instrumentals es realitza en grups més reduïts per fer un ensenyament més adaptat a les diferents necessitats.
- Aquest curs hem iniciat el “Fonotaller”, un taller dirigit a l’alumnat de P5 i 1r de primària basat en jocs per estimular la consciència fonològica.
- Amb l’objectiu d’adaptar la metodologia de treball a formats més competencials, hem iniciat aquest curs els tallers de competències bàsiques als nivells de 4t, 5è i 6è de primària.
|
Teniu material socialitzat?
|
- El material que utilitzem és manipulatiu i vivencial per tal de garantir un aprenentatge significatiu.
- Tenim llibres de consulta i suport per l’alumnat però treballem amb material elaborat per l’escola.
- L’escola compra el material necessari per l’alumnat.
- L’agenda/llibreta escolar forma part del material que ultilitza l’alumnat i està inclosa en les despeses de material. És el canal de comunicació més habitual amb les famílies.
|
Quines classes d’anglès fa el centre?
|
- L’anglès es comença a P4 de forma oral i més lúdica, es realitza amb mig grup facilitant la comunicació verbal amb cadascun/a dels infants amb una durada d’una hora setmanal.
- A partir de la primària, aquest horari s’amplia a dues hores setmanals.
|
La natació és voluntària?
|
- La natació escolar foma part del nostre Projecte Educatiu.
- La natació de pàrvuls es fa en horari lectiu. Gestionem amb les famílies de forma personalitzada totes les casuístiques (problemes mèdics que no permetin realitzar l’activitat o problemes econòmics justificats). El preu de l’actitat és de 30€ mensuals que cal abonar de forma trimestral.
- L’alumnat de 1r també fa l’actividat dins l’horari lectiu, en aquest cas està subvencionada per l’Ajuntament de Barcelona i és gratuïta.
- L’activitat de natació de 2n a 6è de primària es fa fora de l’horari lectiu, durant l’espai de migdia i al mateix poliesportiu. L’AFA gestiona l’activitat.
|
Quines sortides, colònies i diferents activitats realitza l’escola?
|
Per poder dur a terme la nostra línia metodològica, fem activitats que reforcen i complementen el desplegament curricular:
- Sortides per la ciutat.
- Visites a museus i exposicions.
- Assistència a espectacles i representacions.
- Participació en diferents actes culturals i esportius.
- Celebracions de festes populars.
- Jornades monogràfiques.
- Activitats i excursions fora de la ciutat.
- Intercanvi amb altres escoles i activitats compartides.
- Colònies. Més enllà del treball interdisciplinari que s’hi fa, considerem les colònies molt importants per a la cohesió del grup i la interacció entre iguals. Les colònies de P3 són d’una nit, les de P4 a 5è dues nits i les de 6è de tres nits.
- Cada any celebrem la Setmana Cultural, a la qual treballem tota l’escola un mateix tema durant tot el curs. Es convida a les famílies a veure el treball realitzat en relació a aquest tema.
|
Participeu en el projecte Coeduca’t o en algun altre projecte de convivència?
|
- La nostra escola va centre pilot, durant els curs 14-15 i 15-15 en el Programa Xarxa d’Escoles i Instituts per la Igualtat i la No Discriminació, coliderat pel Consorci d’Educació de Barcelona i l’Ajuntament de Barcelona i que comptava també amb la participació del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Es va iniciar una Prova Pilot a 12 centres d’educació primària i secundària de Barcelona, durant dos cursos. Acabada aquesta prova pilot, la resta de centres va implementar el Programa Coeduca’t, el qual és un Programa de coeducació, perspectiva de gènere i educació afectivosexual al currículum, per ajudar els centres educatius a potenciar i visibilitzar la perspectiva de gènere, la coeducació i l’educació afectivosexual, fites inicials del projecte pilot que vam inicar el curs 14-15.
- El curs 18-19, també ens va seleccionar com a centre pilot pel programa d’Innovació pedagògica #aquiproubullying. El Programa #aquíproubullying consisteix en oferir eines i recursos, pels centres educatius i a la comunitat educativa, per actuar davant les situacions de risc d’assetjament escolar evitant o aturant possibles casos alhora que es contribueix al desenvolupament personal i social de l’alumnat durant la seva escolarització, fomentant les actituds i els valors propis de la competència social i ciutadana que els capacitin per conviure, des del respecte als altres i el valor a la diferència, en un marc de valors compartits.
|
A Primària feu deures i/o exàmens?
|
- L’activitat d’aprenentatge, en el sentit d’assoliment dels objectius i exercitació en els coneixements i les activitats bàsiques, es realitza dins de l’horari lectiu. El treball fora d’aquest horari consisteix en activitats d’observació, treballs d’informació, coneixement i contrast de la realitat artística i esportiva, evitant tasques repetitives no contextualitzades o d’una durada excessiva.
- Els deures estan estrictament relacionats amb els continguts que s’estiguin treballant a classe. Els/les mestres de cada nivell de primària programen pels/per les alumnes uns deures sistemàtics, atenent a la distribució i temporització recollida a les Normes d’Organització i Funcionament del Centre.
- En relació a l’avaluació complim les normatives del Departament. L’avaluació dels processos d’aprenentatge de l’alumnat és contínua i global, atès que és un component essencial de la mateixa programació de les àrees, i té per objecte constatar els avenços de l’alumnat i detectar les dificultats tan bon punt es produeixin, esbrinar-ne les causes i adoptar les mesures necessàries perquè l’alumnat pugui continuar amb èxit el seu procés d’aprenentatge. Els referents de l’avaluació són l’assoliment de les competències bàsiques i els criteris d’avaluació de les àrees. Així mateix, es prenen en consideració els diferents elements del currículum, el treball fet a classe i l’interès i l’esforç per progressar demostrat per l’alumne/a.
|