Les plantes medicinals, aromàtiques i condimentàries del nostre pati

Durant el 2on trimestre els i les alumnes de Cicle Inicial hem realitzat un projecte sobre les plantes medicinals, aromàtiques i condimentàries.

Les plantes que hem treballat a 1er són el timó i l’espígol i a 2on el romaní i la salvia.

Vam iniciar el projecte amb un “Què sabem?” d’aquestes plantes i, com a conseqüència, un “Què volem saber?”. A partir d’aquí, i agraint la col•laboració de les famílies, vam endegar la recerca d’informació en diferents fonts per tal de donar resposta a les nostres qüestions, poder resoldre els nostres dubtes i ampliar els nostres coneixements. Amb la informació i material recollits, cada classe va elaborar el seu particular “racó a l’aula”.

A continuació, vam elaborar les “fitxes característiques” de cada una de les plantes treballades: nom, característiques, usos i o aplicacions.

També vam aprendre com cal tenir-ne cura d’elles i finalment ho vam exposar tot al “Racó de Medi Ambient” de l’escola i ho vam plasmar en un “tríptic” informatiu per tal de compartir el treball realitzat amb la resta de companys/es, mestres i famílies. Per tal d’acabar el projecte sols ens falta plantar els quatre tipus de plantes a l’hort que recentment s’ha construït al pati d’Educació Infantil.

Estem realment molt sorpresos dels usos i aplicacions de totes elles i molt contents d’haver-ho après.