Els alumnes de 3r visitem la colla gegantera dels Gegants de Rubí

Avui dia 27 de febrer, hem anat a veure els Gegants de Rubí. Ens han rebut la cap de colla, la Fina, i un altre membre de la colla. Gràcies a ells hem conegut als gegants Paula i Roc, als gegantons Laia i Galderic i l’última incorporació, l’Orelletes (bestiari), també hi havia els gegants avis, l’Aureli i la Virginia. Aquest últims només van sortir quan estaven arreglant el Roc i la Paula.

Després d’escoltar les seves explicacions, els hem fet la nostra entrevista. Hem après que tenen 10 capgrossos que surten i un que li van regalar a un membre de la colla que fa molts anys que hi és (el primer que va portar al Roc Nou); la Laia i el Galderic són fills del Roc i la Paula, també que els cavallets dels gegants avis estan una mica vellets.

En Roc i la Paula no sempre han estat iguals, quan els van construir representaven els Reis Catòlics i, al 1987 els van convertir en catalans benestants. Els noms dels gegants i gegantons estan relacionats amb les festes de Rubí, menys la Laia, ja que el seu nom el van escollir els alumnes de les escoles del municipi, igual que el nom d’Orelletes.

Una altra de les coses que hem après és que la Paula abans que construïssin el Galderic, sortia amb panxa d’embarassada i, que els han modificat quatre vegades, una d’elles perquè es van trencar, la Paula la van haver de fer de nou i, en canvi, el Roc només el cap.

Per altra banda, la roba dels gegants és feta per un modista i, el cap i les mans són de cartró pedra.

Destacar també que per transportar els gegants a prop fan servir un camió molt gran i, en canvi per fer viatges llargs com quan van anar a París i a Polònia, els han de desmuntar i guardar-los en caixes.

Per últim, hem conegut els pesos dels gegantons: Laia – 25 kg, el Galderic – 18 kg i l’Orelletes – 12 kg i, donats aquests pesos, alguns hem pogut portar el Galderic i uns altres l’Orelletes, la Sílvia i l’Eva han pogut aixecar la Laia, però abans d’això, la Fina ens ha mostrat com ens havíem de col·locar al cavallet.

Notícia escrita pels alumnes de la classe dels Gegants de Rubí