El sucre dels aliments

Durant el segon trimestre els alumnes de Cicle Inicial han desenvolupat el repte titulat “El sucre dels aliments”. El producte final ha estat la realització d’un gràfic de barres.

Per tal de fer-ho han desenvolupat els següents passos:

• Primer hem llegit informació sobre què és el sucre, el sucre natural i l’afegit.
  • Després els alumnes han portat de casa envasos i embolcalls d’aliments de consum habitual.
  • Un cop fet això, per grups cooperatius han analitzat les etiquetes dels envasos i embolcalls aportats.
  • Han extret la informació relativa a la quantitat de grams de sucre per cada 100 grams i la han anotat a la seva graella, classificant els aliments segons els diferents àpats que es fan al dia.
  • Seguidament, els infants han seleccionat dos aliments per cada àpat.
  • Finalment han realitzat un gràfic de barres amb la informació extreta dels aliments seleccionats.
  • Per últim, cada alumne individualment i també cada grup de treball han valorat el treball realitzat mitjançant les rúbriques d’avaluació.

Ha estat un treball intents però molt interessant!!!

En aquest vídeo podreu veure tot el procés seguit i el resultat final.