Normativa Educació Infantil

ORGANITZACIÓ GENERAL

Entrades i sortides: Horari d’infantil de 8.55 a 13.00h. i de 14.55 a 17.00h.

Els portals d’entrada s’obren durant 10 minuts (8.55-9.05h i 14.55-15.05h). Si s’arriba més tard s’haurà d’entrar per secretària.

  • I3:Entrades i sortides pel portal gran. Els familiars els poden acompanyar fins el pati de I3, darrere la plataforma de formigó i recollir-los al mateix lloc. Cal esperar a que les tutores obrin les portes, a les 8:55h i a les 14:55h.
  • I4 i I5: Entrades i sortides pel portal grisEls pares i mares els acompanyen fins a la porta de vidre d’entrada a l’edifici de I4 i I5, a on els rebran les mestres d’educació infantil.

En cas de pluja s’obre uns minuts abans.

A la sortida els familiars no podran entrar a les classes, esperaran al hall als seus fills en l’espai destinat. (excepte en cas de pluja).

Si algun dia ha de venir alguna persona diferent de l’habitual a recollir l’infant heu d’avisar amb antelació a la tutora.

Si heu de dir alguna cosa a la mestra, a l’hora de sortida (migdia o tarda), espereu a que hagin sortit tots els infants.

Lavabos

  • I3: Lavabos adaptats als nens i nenes d’aquesta edat. Els infants hi van a demanda. A més a més, abans d’esmorzar es treballa aquest hàbit amb tots els infants: autonomia (saber fer ús de l’espai, pujar/baixar roba…) higiene (rentar mans, netejar-se…). Per facilitar aquests hàbits cal venir amb roba còmoda a l’escola.
  • I4 i I5: Dos espais, uns lavabos al hall de I4 i I5 i uns altres al pati. Els infants hi van a demanda sota el vist i plau de les mestres. Durant l’hora de l’esbarjo els nens i nenes no poden pujar a les aules, ja hi ha lavabos al pati.

 Menjador

  • A I3, P4 i I5.Els monitors de menjador els passen a recollir a les 12.55 h. i els retornen amb les tutores a les 14.55 h. El menú del menjador està penjat a la porta d’entrada de parvulari per a consulta de les famílies.

Els tiquets de menjador s’entreguen a les tutores i els monitors els recullen a les 9 hores. En cas d’arribar tard i fer ús del servei, caldrà avisar al coordinador del menjador o trucar a l’escola, més tard de les 9.30h.els infants no es podran quedar, ja que els menús ja estan demanats.

Patis

Dos espais diferenciats, un pati pels nens i nenes de I3 i un altre pels de I4 i I5. L’horari de l’esbarjo és d’ 11.15 a 12.00h.

Esmorzars 

Com a escola verda es fomenta la campanya “ESMORZAR SA” per tant,  cal portar un petit entrepà o fruita dins un taper , per tal d’estalviar embolcalls. Aigua per a beure. No es poden portar envasos “tetrabricks”, ni bolleria industrial.

Els DIMECRES a tota l’escola es fa el “DIA DE LA FRUITA” i s’ha de dur fruita per esmorzar.

Aniversaris

Els aniversaris els celebrem un cop al mes amb un petit berenar que proporciona l’escola, que consisteix en: pa, xocolata i suc natural del Mooma.

Els nens i nenes que han fet anys al llarg del mes comparteixen la festa d’aniversari amb la resta de companys i companyes.

Cada nivell té “el seu pastis” elaborat per les mestres amb diferents tècniques plàstiques per demanar els desitjos i bufar les espelmes.

A cada protagonista se li regala una corona el dia dels seu aniversari.

A l’escola NO es poden portar llaminadures, tampoc es pot repartir cap tarja d’invitació d’aniversari dins el recinte escolar.

Escola verda

Som una escola compromesa amb la sostenibilitat, sabem que és fonamental tenir cura de l’entorn, per tant,  es porten a terme activitats diverses i participem, sempre que es possible, de campanyes relacionades amb Escola Verda:

  • Esmorzar sa.
  • El dia de la fruita.
  • Campanya de la fruita.
  • Tres erres. Reciclem (contenidors a les aules groc, blau i rebuig ), reduïm ( tapers, no tetrabricks ), reutilitzem ( material de rebuig pels ambients i racons, safata verda-paper segona mà )
  • Activitats amb grups flexibles d’escola verda i l’hort.

 Diades i festes

  • Castanyada: Danses, arribada de les castanyeres, torrada i menjada de castanyes.
  • Nadal: Calendari d’advent, Carta pels reis, arribada dels patges reials, felicitació de nadal per a les famílies, Tió, Cantada de Nadales (Compartida amb les famílies – normalment es fa al TMP).
  • Dia de la Pau: Activitats conjuntes a tota l’escola, proposades des de la comissió de festes.
  • Carnestoltes: Activitats conjuntes a tota l’escola: arribada del rei o reina Carnestoltes i lectura del pregó de l’inici del Carnaval, consignes, dijous gras, festa de disfresses/ tallers maquillatge…
  • Jocs florals: – Els nens i nenes d’infantil hi participen amb un dibuix relacionat amb el tema triat i una part escrita adient al nivell .
  • Celebració de la Diada de Sant  Jordi:
  1. Sortida a les paradetes el dia de Sant Jordi.
  2. Entrega dels premis dels Jocs Florals (activitat compartida amb les famílies).
  3. Activitat plàstica de Sant Jordi per a les famílies,  poden ser diferents propostes  una rosa, un punt de llibre, un drac, un petit conte….
  4. Tallers internivells relacionats amb el tema triat per a les jornades culturals.
  • Festa fi de curs Danses , gelat i activitats conjuntes proposades des de la comissió de festes.
  • Colònies. Es segueixen els acords presos a l’escola. P3 no hi participa. I4, I5, 1r i 2n. les fan junts.
  • Sortides:

Sortides locals a determinar per nivells(mínim 1 mensual).

Sortides conjuntes I3, I4 i I5 fora de la localitat, una per trimestre programades des del cicle d’infantil.

**El primer trimestre I3 no surt- adaptació-.

A les sortides cal portar el xandall de l’escola.

Material col·lectiu

Una quota per tot el  curs (22-23 ha estat de 95€). Inclou:

-Tot el material fungible que es proporciona als i les alumnes.

-Llicència digital.

-El llibre de lectura

-Els contes socialitzats.

-Els llibres-quaderns de text.

A cicle hi ha una mestra  responsable del material col·lectiu.

Activitats relació família escola.

A I5 els caps de setmana, a partir de gener, els infants portaran a casa una carpeta viatgera de lectura per treballar amb les famílies. Cal retornar-la el dilluns.

La mascota de la classe: el cap de setmana un infant s’emporta a casa la mascota de la classe (el dilluns es torna a la classe, es poden portar fotos amb les activitats que han fet durant aquests dies).

Hora del conte des de la biblioteca de l’escola.

En tots els nivells es demana col·laboració de les famílies en activitats puntuals.

PARTICULARITATS DE CADA CURS:

REUNIÓ D’INICI DE CURS ABANS DE COMENÇAR LA MAINADA. (Es dóna full informatiu el dia de la matrícula i s’envia un recordatori per correu electrònic).

I3: INICI DE CURS: Entrada gradual dels infants (3/4 dies): 1/2 de grup: De 9.30 a 11 h.

1/2 de grup: De 11.30 a 13 h.

**L’escola reforça els grups d’I3 amb els professionals necessaris.

**La mare/pare pot acompanyar una estona al fill/a.

**Aconsellem que el servei de menjador sigui a partir de la segona setmana de setembre.

I4-I5:INICI DE CURS: Entrada normal dels infants

**El primer dia hi ha 1 reforç.

**El servei de menjador s’inicia amb normalitat.

**Hi ha servei d’acollida gratuït a partir de les 8 h. a tot l’infantil

EL TREBALL A INFANTIL:

  • LES RUTINES: Passar llista, temps, nens/es de menjador. Cada tutor estableix els diferents encarregats i la durada del càrrec: tauler dels encarregats, infant del dia…(TREBALL SISTEMÀTIC D’EXPRESSIÓ ORAL).
  • RACONS: DE LLENGUA, MATEMÀTIQUES, GRAFIA, CONSTRUCCIONS, LLOC LLIURE (habitualment dos mestres + grup reduït d’infants). (4 sessions)
  • AMBIENTS: LABORATORI, MÓN FANTÀSTIC, ART, JOC SIMBÒLIC, PSICO (habitualment dos mestres + grup reduït d’infants). (1 sessió – es barregen els nens i nenes d’infantil).
  • PSICO/EXPRESSIÓ CORPORAL: 1 sessió de cada SETMANAL.
  • MÚSICA: 1 SETMANAL
  • ANGLÈS: 1 SETMANAL
  • E.VERDA: 1 QUINZENAL
  • NOVES TECNOLOGIES: PISSARRES DIGITALS TÀCTILS, TAULETES, TREBALL DE ROBÒTICA, RÀDIO.

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>