Normativa Cicle Superior

ORGANITZACIÓ GENERAL

Entrades i sortides:

La música sona cinc minuts abans de les entrades (8:55 i 14:55) perquè els mestres (tutors o especialistes) vagin a recollir els seus alumnes a les files corresponents. Quan la música ha acabat, ja es pot entrar a les aules.

El timbre sona a les 13 i a les 17h. Els tutors o especialistes acompanyen els alumnes que tinguin fins a la porta de sortida.

Lavabos: 

No es pot anar al lavabo si no és una urgència o per prescripció mèdica (informe).

El primer mes d’escola (setembre) es deixa que els alumnes que ho necessitin vagin al lavabo només en els canvis de classe, però recordant que pròximament estarà prohibit.

Menjador: (funcionament)

Cada aula té un encarregat de menjador que quan arriba al matí el primer que fa és preguntar a la classe qui és queda a menjador. Ho anota en un paper i ho treu fora en una mena de bústia de cartró que hi ha al costat de la porta de cada aula. En Juanjo, que és qui gestiona el menjador, ho passa a recollir més tard.

Patis:  (diferent en aquests moments per la Covid-19)

Els nens i nenes poden jugar lliurement per tot el patí. Els que juguen a futbol tenen els espais separats per cursos. Els de 5è juguen a la pista i els de 6è al camp de sorra. No es pot jugar a pilota al porxo.

Esmorzars: 

Els infants han de  menjar sa i saludable (entrepà, fruita…) i aigua (no brics…), així com la utilització de carmanyoles en comptes de paper d’alumini (contaminant).

Reciclatge/ Escola verda: 

Cada aula té el seu encarregat de reciclatge que quan vegi que les papereres de la classe estan plenes, serà l’encarregat de buidar-lo als contenidors més grans que hi ha als passadissos.

Diades i festes:

Descripció de les activitats que es realitzen:

Castanyada: Al matí es fa classe normal (es posen les castanyes en remull). A la tarda es fan les paperines i es posen les castanyes en una caixa que indiqui de quin curs són. Es surt al pati a fer les activitats programades per la Comissió de Festes, finalment ens mengem les castanyes.

Els alumnes de 6è són els encarregats de passar per totes les classes de l’escola a buscar les castanyes i les porten als mestres que les couen.

Nadal: Durant el matí es fa l’amic invisible i jocs a la classe.

Dia de la Pau (30 de gener): Es treballen activitats sobre la Pau.

Carnestoltes: Durant la setmana de carnestoltes els alumnes de tota l’escola porten les consignes que es demanen. La tarda de l’últim dia de la setmana es fa una festa al pati amb tots els cursos.

Diada de Sant Jordi: Jocs florals.

Els alumnes de 5è al llarg del matí fan una visita a les parades del mercat.

Els alumnes de 6è al llarg del mati van al teatre municipal a l’entrega de premis Mestre Sagrera i la lectura de Josep Pla.

A la tarda, els dos cursos assisteixen a l’entrega de premis de les redaccions dels jocs florals, la setmana cultural i els de la biblioteca.

Setmana cultural: Durant dos dies de la setmana es para el ritme normal de les classes i es fan tallers. Cada un dels mestres del cicle organitza un taller relacionat amb el tema de la setmana cultural i els alumnes (de 5è i 6è) van passant per cada un dels tallers. Els grups es fan barrejant alumnes de les 4 classes.

Festa final de curs: El dia de final de curs totes les classes realitzen els balls que han fet a l’hora d’educació física.

Es fa un esmorzar amb tots els alumnes del cicle per acomiadar els companys de 6è que marxen de l’escola. Després es reparteix una orla als alumnes de 6è i es passa un vídeo amb imatges de tota la seva escolaritat.

Colònies: Les colònies es realitzen sempre a 6è, ja que és un comiat per ser l’últim any a l’escola. La resta de cursos fan colònies cada 2 anys.

Sortides: (Establertes per nivell)

5è:

1r trimestre: Serinyà.

2n trimestre: Empúries.

3r trimestre: Aiguamolls.

 

6è:

1r trimestre: Olot.

2n trimestre: Girona

3r trimestre: colònies al Pallars.

 

FUNCIONAMENT D’AULA

Material col·lectiu:

Material d’escriptura: cada alumne té el seu material en un estoig.

Carpeta: cada alumne té una carpeta per posar-hi les fitxes que es van realitzant.

Arxivadors: cada alumne té un arxivador amb separadors per cada assignatura i es van arxivant les fitxes que ja estan acabades.

Llibretes: cada alumne té una llibreta per cada assignatura.

Material didàctic d’aula: Tenim llibres socialitzats: català, castellà, anglès i atles.

Agenda i deures: cada alumne té una agenda on hi anota els deures de cada dia, les incidències amb la família i els justificants per faltes d’assistència.

Tenen feina per fer a casa cada dia (deures o estudi). L’estudi ha de ser diari i les proves s’avisen amb una setmana d’antelació.

 

Càrrecs:

Pissarra / secretari/a / ordre / menjador / llista / reciclatge.

 

Activitats pròpies de cada nivell:  (de manera orientativa) Premis, concursos,…

CURS activitat

Dibuix dels ocells.

Dibuix de la policia local.

Dibuix Rodolfo Candelària.

Jocs escolars.

Cursa de les escoles.

Cursa a l’estadi.

Consell dels infants.

 

Dibuix dels ocells.

Dibuix de la policia local.

Jocs escolars.

Cursa de les escoles.

Cursa a l’estadi.

Consell dels infants.

Mestre Sagrera.

Lectura Josep Pla.

Taller de laboratori al institut.

 

ASPECTES PEDAGÒGICS

Pla de Lectura: lectura de 30 minuts diaris alternats durant el dia i les assignatures.

Programacions: programacions anuals, d’unitats didàctiques i setmanals de cada una de les assignatures.

Sisenes hores: audiovisuals/coral, competència social, lectura/matemàtiques i exp. escrita/anglès.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>