Normativa Educació Infantil

images

 

NORMATIVA DE FUNCIONAMENT D’EDUCACIÓ INFANTIL

 

ORGANITZACIÓ GENERAL

Entrades i sortides:Horari d’infantil de 8:30 a 12.30 i de 15 a 17. Es fa acollida matinal de les  a les 8:30 de pagament.

Els portals d’entrada s’obren 5 minuts abans (8:25) i es tanquen a les 8:35 i a les 15:05. Si s’arriba més tard s’haurà d’entrar per secretària.

  • P3:Entrades i sortides pel portal gran. Els pares i mares els poden acompanyar fins el porxo, darrere la plataforma de formigó i recollir-los al mateix lloc. Cal esperar a que les tutores obrin les portes, a les 8:30h i a les 15h.En cas de pluja s’obre uns minuts abans.
  • P4 i P5: Entrades i sortides pel portal gris. Els pares i mares els acompanyen fins a la porta de vidre d’entrada al parvulari a on els rebran les mestres d’educació infantil. En cas de pluja s’obre uns minuts abans.

A la sortida els familiars no podran entrar a les classes, esperaran als seus fills a l’espai destinat, darrere la línia blanca marcada al terra. Excepcionalment els dies de pluja els familiars podran entrar al hall de parvulari.

Si algun dia ha de venir alguna persona diferent de l’habitual a recollir el nen-a heu d’avisar amb antelació a la tutora.

Si heu de dir alguna cosa a la mestra, a l’hora de sortida (migdia o tarda). Espereu a que hagin sortit tots els nens/es.

Lavabos

  • P3: Lavabos adaptats als nens i nenes d’aquesta edat. Els infants hi van a demanda. A més a més abans d’esmorzar es treballa aquest hàbit amb tots els infants: autonomia ( saber fer ús de l’espai, pujar/baixar roba…) higiene ( rentar mans, netejar-se…). Per facilitar aquests hàbits cal venir amb roba còmoda a l’escola.
  • P4 i P5: Dos espais, uns lavabos al hall de parvulari i uns altres al pati.Els infants van  a demanda sota el vist i plau de les mestres. Durant l’hora de l’esbarjo els nens i nenes no poden pujar a les aules, ja hi ha lavabos al pati.

Menjador.

  • A P3, P4 i P5.Els monitors de menjador els passen a recollir a les 12.30 i els retornen amb les tutores a les 15 hores. El menú del menjador està penjat a la porta d’entrada de parvulari per a consulta de les famílies.

Els tiquets de menjador s’entreguen a les tutores i els monitors els recullen a les 9 hores.

 Patis: Dos espais diferenciats, un pati pels nens i nenes de P3 i un altre pels de P4 i P5. L’horari de l’esbarjo és de 10:45 a 11.30.

Esmorzars. Com a escola verda es fomenta la campanya “esmorzar sa” per tant cal portar un petit entrepà o fruita dins un taper , per tal d’estalviar embolcalls. Aigua per a beure. No es poden portar envasos “tetrabricks”.

Els dimecres a tota l’escola es fa el “dia de la fruita”.

Aniversaris. Al parvulari, els aniversaris els celebrem un cop al mes amb un petit berenar que proporciona l’escola.

Els nens i nenes que han fet anys al llarg del més comparteixen la festa d’aniversari amb la resta de companys i companyes.

Cada nivell té “el seu pastis” elaborat per les mestres amb diferents tècniques plàstiques per demanar els desitjos i bufar les espelmes. A cada protagonista se li regala una corona.

A l’escola no es poden portar llaminadures, tampoc es pot repartir cap tarja d’invitació d’aniversari dins el recinte escolar.

Escola verda. Es fan diferents activitats relacionades amb escola verda:

  • Esmorzar sa.
  • El dia de la fruita , els dimecres
  • Campanya de la fruita.
  • Tres erres. Reciclem (contenidors a les aules groc, blau i rebuig ), reduïm ( tapers, no tetrabricks ), reutilitzem ( material de rebuig pels ambients i racons, safata verda-paper segona ma- )
  • Activitats amb grups flexibles d’ escola verda i l’ hort.

Diades i festes.

  • Castanyada. Danses, arribada de les castanyeres, torrada i menjada de castanyes.
  • Nadal. Calendari d’advent, Carta pels reis, arribada dels patges reials, felicitació de nadal per a les famílies, Tió, Cantada de Nadales.
  • Dia de la Pau.Activitats conjuntes a tota l’escola, proposades des de la comissió de festes.
  • Activitats conjuntes a tota l’escola, proposades des de la comissió de festes: arribada del rei o reina Carnestoltes, consignes, dijous gras, festa de disfresses/ tallers maquillatge… a decidir cada curs escolar.
  • Jornades culturals ,Diada de Sant Jordi. Jocs florals.

Sortida a les paradetes el dia de Sant Jordi.

Entrega dels premis dels Jocs Florals, infantil hi participa amb un dibuix relacionat amb el tema triat i una part escrita adient al nivell .

Activitat plàstica de Sant Jordi per a les famílies,  poden ser diferents propostes  una rosa, un punt de llibre, un drac, un petit conte….

Tallers internivells relacionats amb el tema triat per a les jornades culturals.

  • Festa fi de curs.Danses , gelat i activitats conjuntes proposades des de la comissió de festes.

Colònies. Es segueixen els acords presos a l’escola. P3 no hi participa.P4 i P5 hi van any si, any no.

Sortides.

Sortides locals a determinar per nivells.

Sortides conjuntes P3, P4 i P5 fora de la localitat, una per trimestre programades des del cicle d’infantil. El primer trimestre P3 no surt- adaptació-.

A les sortides cal portar el xandall de l’escola.

Material col·lectiu.Una quota per tot el  curs, a revisar cada any per l’escola. Inclou tot el material que es proporciona als alumnes més el llibre de lectura i conte socialitzats. No inclou els llibres-quaderns de text. A cicle hi ha una mestra  responsable del material col·lectiu.

Activitats relació família escola.

Tot el cicle maleta viatgera

A P5 els caps de setmana, a partir de gener, es porta a casa una carpeta amb el llibre de lectura socialitzat i un conte per treballar amb les famílies. Cal retornar-la el dilluns.

Hora del conte des de la biblioteca de l’escola.

En tots els nivells es demana col·laboració de les famílies en activitats puntuals.

Càrrecs:

  • Mestres: comissions, material col·lectiu, departaments, coordinació
  • Alumnes: Cada tutor estableix els diferents encarregats i la durada del càrrec: tren dels encarregats, tauler dels encarregats, nen del dia…

Activitats pròpies de cada nivell. Premis, concursos.

 

Curs Activitat
P3 Jocs Florals
P4 ACOPA-Nadal
P5 Policia Local

 

Aspectes pedagògics. 

Es treballa seguint una metodologia activa, vivencial

S’utilitzen diferents estratègies metodològiques per tal d’afavorir l’atenció a la diversitat, motivar i engrescar tot el possible als infants.

S’aplica una metodologia globalitzadora on les diferents àrees d’aprenentatge s’interrelacionen entre elles.  A totes les unitats didàctiques s’utilitzen els mateixos elements que motiven i desperten l’interès dels infants: mascota, capsa màgica,  contes, imatges en diferents formats, làmines, audicions, PDI…

Es segueix una metodologia constructivista a on s’afavoreix una intensa activitat en l’infant. S’utilitza el descobriment com a mitjà per establir nous aprenentatges partint de les experiències prèvies. Es potencia la memòria comprensiva.Provocar la funcionalitat dels coneixements ja adquirits.

Durant el curs les unitats didàctiques s’organitzaran al voltant de  diferents metodologies:Les Rutines. els ambients, els racons, els projectes, les sortides…Es treballa amb diferents agrupaments, gran grup, petit grup, individualment. Es programen al cicle les diferents activitats.

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>