VISITEM EL VAIXELL ASTRAL AL PORT DE BADALONA

El passat dilluns 21 de gener, els i les alumnes de 6è  vam anar a visitar el vaixell de l’organització Proactiva OPEN ARMS.

Un dels col·laboradors, l’Adrian, ens va explicat quina és l’objectiu i com funciona aquesta fundació i també com es va crear.

Ens ha dit que tot va començar un dia, que dos socorristes badalonins es van escandalitzar al veure una fotografia d’un nen d’uns 2-3 anys mort al mig del mar, aquesta imatge els va fer reaccionar, així que van decidir desplaçar-se a l’illa de Lesbos, per ajudar salvar vides .

En un primer moment eren pocs voluntaris i només disposaven d’uns peus d’ànec i del vestit de neoprè, després van arribar les motos d’aigua i finalment van aconseguir aquest vaixell, l’Astral. Segons les necessitats s’han anat desplaçant a d’altres punts del Mediterrani , allà on han fet més falta.

Durant la visita hem pogut observar uns quants vídeos a on es veia com rescataven a les persones perdudes al mig del mar o com arribaven a port, entre d’altres coses.

A data d’avui han ajudat a 143.358 persones a arribar a la costa i unes 20.000 persones de no morir ofegades.

També ens ha explicat que Open Arms es manté gràcies a les donacions que fan particulars i a la gran tasca que fan els voluntaris.

En aquests moments el vaixell es trobava en el Port de Barcelona perquè Capitania Marítima no els dona permís per sortir.

Els alumnes hem trobat aquesta sortida molt interessant i ens ha fet reflexionar sobre el problema dels refugiats i de les difícils condicions que han de viure. Aquesta visita ens ha fet ser més conscients de tot el que està passant al Mar Mediterrani i no entenem perquè no permeten que segueixi navegant i salvant vides.

Sabrina, Mar Gubern i Blanca.