HISTÒRIA DE l’ESCOLA

L’escola Àngels Garriga és una escola pública i catalana, d’una sola línia, amb un equip de mestres estable i cohesionat.

Va ser fundada el curs 1969-70 per un grup de pares, mares, i mestres que volíem una escola catalana, coeducativa, laica i democràtica; una escola de qualitat i innovadora que desitjàvem que fos per a tothom.

Juntament amb altres escoles vam crear el Col.lectiu d’Escoles Per a l’Escola Pública Catalana (CEPEPC).

L’any 1987, després d’uns anys de lluita, vam entrar a la Xarxa d’Escoles Públiques de Catalunya des d’on seguim la nostra tasca, que es fonamenta en els següents principis:

• L’escola és el lloc on el nen i la nena entren a formar part d’un col.lectiu i on millor poden fer l’aprenentatge de la convivència i la solidaritat, de la participació en la vida dels grups i de la societat.
  • Procurem a l’escola un clima acollidor, positiu i agradable que faciliti que els nois i noies es trobin bé i que ajudi el seu equilibri emocional i autoestima.
  • Pretenem desenvolupar harmònicament els diferents aspectes de la persona: els aprenentatges intel.lectuals, artístics, espacials, manuals…i la formació de caire ètic.
  • Volem preparar-los també per al món de la ciència i les noves tecnologies, per això introduïm des del Parvulari l’ús de mitjans tecnològics.
  • Us convidem a formar part de la nostra escola, un col.lectiu obert i actiu on tots els membres -pares, mares, alumnes, i mestres- participen, es relacionen i es comuniquen.

Ens trobareu al c/ Gallecs Nº 22 al barri de la Font d’en Fargues (Horta) de Barcelona i el nostre telèfon és el 93-420.58.01.

Maria Àngels Garriga i Martín, a vegades coneguda amb el cognom del marit, com a Àngels Garriga de Mata, però més sovint només com a Àngels Garriga, (Sant Vicenç de Calders 1898 – Barcelona 1967) fou una pedagoga, mestra i escriptora catalana.