ACTIVITATS MIGDIA

Relaxar-se és un requisit imprescindible per el rendiment intel.lectual, emocional i per el desenvolupament de la personalitat.

Al pati fomentem la bona convivència entre els companys/es, intentem solucionar els petits conflictes que puguin sorgir afavorint el respecte mutu i fomentem que l’estona de lleure sigui divertida per a tothom.

Viurem el joc com una activitat gratificant tant de forma lliure com dirigida.

Farem petits tallers organitzats de pati i terrassa: jocs populars, lectura, dibuix i molts d’altres. Fomentarem jocs alternatius de pilota que es duran a terme per grups, i farem torns per utilitzar la terrassa com espai de joc. Així podrem conèixer i desenvolupar els propis recursos personals.

OBJECTIUS EDUCATIUS GENERALS

  • Valorar les relacions dels nens/es en el lleure com un indicador de qualitat educativa i desenvolupament general.
  • Iniciar o millorar la participació dels nens/es en el centre, i la col.laboració entre ells.
  • Afavorir la integració de les diverses cultures.
  • Fomentar el diàleg i el respecte entre els companys/es.
  • Desenvolupar la creativitat i la imaginació.
  • completar la seva educación integral.
PARVULARI

Els nens/es de P-3 després de dinar fan migdiada i els monitors son L’Andrea i la Jèssica. Es procuran crear un ambient tranquil i relaxat per tal que tots els nens/es puguin gaudir d’un bon descans.

La monitora de P4 és la Juani i la monitora de P5 la Marita. En aquesta etapa creiem que és molt important aprendre i reforçar els hàbits tant necessaris en el dia a dia com són: rentar-se les mans, posar-se el pitet, guardar l’agenda, … i per això hi dediquem una bona part del temps. Aquest espai d’aprenentatge d’educació de la vida quotidiana és un espai on podem adquirir coneixements, hàbits i habilitats i desenvolupar actituds i valors.

També després de dinar fem petites activitats de:

    • Explicació des contes per part de el monitor/a.
    • participació activa dels nens/es en el conte.
    • Treball oral.
    • Dibuix
    • Desenvolupar l’expressió plàstica i la creativitat amb treballs dom: retallar, punxar, “collages” i dibuix.
    • Jocs d’objesrvació.
    • Jocs motrius.
    • Jocs de llenguatge
    • Pel.lícules en anglès, català o castellà.

PRIMÀRIA: Cicle inicial

Monitors (curs 2016-17) 1r: en Ferran, a 2n: la Sònica, a 3r: la Júlia, a 4t: la Marta, a 5è: la Montse i a 6è: l’Elisa.

Els nens/es de cicle inicial, ens estem de 13h00 a 13h30 a la classe i aprofitem per reforçar els hàbits ja adquirits (rentar mans, agafar tovalló, etc…) i ens dediquem una estoneta a xerrar, explicar acudits, jugar o fer quelcom que ens agradi. Puntualment anem a jugar al pati o a la terrassa.

Després de dinar tenen lloc diferents activitats com:

TALLER DE CONTES I TITELLES

  • TREBALLAR L’EXPRESSIÓ ORAL: ENTONACIÓ, CLAREDAT, DICCIÓ.
  • Donar la possibilitat de conèixer contes de diferents llocs i cultures.
  • Procurar la participació activa dels nens/es envers el conte; escenificació, moviments, etc…
  • Iniciar al nen/a en el món de les titelles.
  • Educar en l’hàbit de saber escoltar.
  • Preparar una obra de titelles per l’escola i per les famílies

TALLER DE FLAUTA (només per les classes de 4t, 5è i 6è)

  • Coneixement d’instrument.
  • Possibilitat de posar en pràctica el llenguatge musical.
  • Aprendre a gaudir de la música tot practicant-la.
  • Preparar concerts per l’escola i per les famílies.

TALLER DE JOCS ORGANITZATS

  • Donar a conèixer els diferents jocs de grup de sempre, tat a l’aire lliure com a classe.
  • Fomentar la participació i l’interès per diferents jocs.
  • Jugar amb Jocs de Taula i confeccionar-ne.
  • Aprendre diversos jocs paopulars d’arreu del món.
  • Aprendre a respectar les normes de joc.
  • Fer unes fitxes amb els jocs que hem après.
  • Normalment la classe acaba amb un petit enigma que durant la setmana els nens/es hauran d’endivinar. Al començament de la següent sessió l’enigma serà resolt.
SORTIDES CULTURALS (Només per la classe de 6è)
  • Conèixer difernets Parcs de Barcelona: Història, característiques, monuments, etc…
  • Conèixer la ruta que se segueix per arribar-hi.