XARXA D’INTERCANVI DE L’ESCOLA

A l’escola Àngels Garriga funciona des de fa uns anys una xarxa d’intercanvis per correu electrònic. A Barcelona funcionen actualment moltes xarxes d’intercanvi on s’intercanvien béns i serveis, però l’espai de l’escola fa que molta gent amb necessitats semblants convisquem i això facilita els intercanvis: podem oferir joguines amb les que ja no juguem perquè son per més petits però que estan en bon estat, llibres, roba… Qualsevol cosa que ja no necessitem i que potser d’altres amb fills i filles més petites poden fer servir. També podem intercanviar informacions, serveis, qualsevol cosa que se’ns acudeixi, però sense que hi hagi diners pel mig. De fet, normalment aquesta llista funciona oferint sense rebre res a canvi si no necessitem res en concret en aquell moment, i segur que més endavant algú oferirà alguna cosa que necessitem.

Per suposat, a més d’oferir també podem demanar allò que podem necessitar en un moment determinat. És important que les coses que oferim estiguin en bon estat, per fer més agradables els intercanvis i no tenir la sensació de que només ens traiem coses de sobre, i sobretot, sempre sense que hi intervinguin els diners.

QUÈ HAIG DE FER PER SUSCRIURE’M I PODER REBRE O ENVIAR OFERTES?

–       Heu de contestar aquest mateix correu (a juntaampa@) dient que us voleu subscriure i amb quin correu electrònic voleu rebre les ofertes.

DUES PETITES NORMES PEL BON ÚS DELS INTERCANVIS:

1)     Clarificar en l’assumpte del correu si OFERIU o BUSQUEU alguna cosa i concretar al màxim l’objecte del intercanvi. Per exemple:

o    NECESSITO Roba nen talla 3-4 anys

o    OFEREIXO bressol de viatge

L’objectiu d’això és evitar haver de llegir tots els correu si d’entrada amb l’assumpte ja pots veure que no t’interessa o que no pots oferir el que algú busca.

2)     En respondre a una petició o un oferiment, fer-ho en privat i no a tot el grup per no saturar tot el grup de correus quan el tracte ja és entre dues famílies.