ATENCIÓ! L’educació pública, el menjador escolar, les extraescolars i l’acollida estan en perill!

[Text original del comunicat de la FaPaC a les AMPAs; 9/10/2019]

Famílies, l’educació dels nostres infants i joves podria passar a estar, per primera vegada, en mans d’empreses privades.

Com bé sabreu, fa uns mesos algunes veus van saltar a l’esfera pública per alertar d’una llei insòlita que el Parlament de Catalunya està a punt d’aprovar i que atempta directament contra els nostres drets més bàsics. No només pel que fa l’educació, sinó també al sector sanitari i social.

De què es tracta?

Parlem de la Llei de Contractes de Serveis a les Persones, popularitzada com a Llei Aragonès. Una llei que, en cas d’aprovar-se, crearà un marc jurídic dins del qual les empreses del sector privat podran gestionar més de 200 serveis bàsics, entre els quals hi ha el servei de menjador, les activitats extraescolars i els serveis d’acollida. Però també l’educació preescolar (P3, P4 i P5), l’educació especial i les tutories, entre molts altres serveis.

Com us afectarà?

Si bé és cert que aquesta llei no obliga a externalitzar aquests serveis, sí que permetrà que les empreses privades optin a concursos públics per mercantilitzar-los, un fet insòlit i molt greu que no s’havia donat mai dins del sector educatiu. Això vol dir que empreses amb ànim de lucre podrien oferir, amb aquesta llei, no només el servei de menjador –que ja fa temps que perilla-, sinó també les activitats extraescolars i els serveis d’acollida. Les famílies perdrien, així, el control d’aquestes activitats, i els serveis quedarien sotmesos a lleis de mercat, que en darrer terme busquen obtenir el major benefici possible, bé sigui incrementant-ne el preu, o reduint-ne la qualitat –càterings més barats, menys personal contractat, menys material per a les activitats, etc.-. En definitiva, una enorme passa enrere en la garantia del dret a l’educació.

Com podem frenar-ho?

Des de la FaPaC us demanem la vostra ajuda urgent per unir forces contra l’aprovació d’aquesta llei, que posa en perill l’essència de l’estat de benestar.

Us necessitem a totes i tots al nostre costat fent un front comú per defensar l’educació pública, per evitar que les empreses puguin comprar i vendre els nostres drets més bàsics, per protegir les nostres escoles, colze a colze, com ho hem fet sempre.

Per això, us convoquem el proper dissabte, 19 d’octubre, a les 17h davant del Departament d’Economia (Rambla de Catalunya, 19-21, Barcelona) en una manifestació unitària amb la resta de sectors afectats. El 19o tornarem a omplir els carrers per protegir els nostres drets fonamentals, i ho volem fer al vostre costat.

Ara, més que mai, l’escola pública us necessita. Ara, més que mai, us demanem la vostra col·laboració. Omplim els carrers de dignitat, no deixem que ens prenguin la nostra educació.

Consulteu si algun dels autocars programats arreu del territori per la manifestació fa parada a la vostra població i inscriviu-vos per reservar plaça: https://fapac.cat/agenda/manifestacio-contra-la-llei-aragones/

Us hi esperem ¡