CELEBRACIÓ DEL DIA MUNDIAL SENSE COTXES

En el marc del “DIA MUNDIAL SENSE COTXES”, el passat divendres 22 de setembre vam celebrar aquesta jornada a l’escola amb un munt d’activitats que es van preparar, juntament amb la comissió del Camí escolar i la comissió del Dia sense cotxes de l’Ajuntament de Barcelona.

Els nostres nens i nenes de l’escola van participar de les següents activitats (trobareu fotografies del “Dia sense cotxes” al final de la notícia):

• “El camí dels sentits”, un recorregut on van experimentar les sensacions de caminar pel carrer sense cotxes i les diferents maneres de fer-ho.
  • Gaudim de l’espai lliure de cotxes: dibuixem a l’asfalt i ens desplacem amb patinets o patins.
  • Tallers: Dibuix, rètols, murals, xapes…
  • La nostra amiga pintora, Irene Valiente, va fer un gran mural a la façana exterior de l’escola amb una il·lustració que va cedir per a l’ocasió el pedagog, escriptor i il·lustrador Francesco Tonucci

A la tarda vam assistir a unes xerrades divulgatives molt interessants, sobre la ciutat sense cotxes i el Camí escolar:

• “Els camins escolars”, a càrrec de la Montse Suàrez de l’IMEB amb la participació dels nens de l’escola. On es va recordar la història del projecte “Camí escolar, espai amic” i com ha sigut el punt de partida per tal de que els nens recuperin la ciutat i tanmateix recuperar la confiança en tota la comunitat. És un projecte molt gran, que crida a la implicació de molts agents socials: escoles, famílies, veïns, comerços, etc, i per part de l’Ajuntament hi ha l’objectiu que l’any 2050 no hi hagi cap accident de transit greu a la ciutat.
  • “Problemes del model de mobilitat actual”, a càrrec de l’Olga Margalef, membre de la Plataforma per la qualitat de l’aire. L’Olga ens va ensenyar que la qualitat de l’aire no és un tema trivial ni molt menys, i que el dret a la salut pública no només és tenir dret a una bona assistència sanitària quan ja estem malalts sinó que salut pública també és tenir dret a unes condicions saludables del nostre entorn que no ens faci caure malalts. Ens va mostrar que la pol·lució incideix molt negativament en problemes respiratoris però també en problemes cardiovasculars i fins i tot incideix en el desenvolupament i atenció dels nens. Un veritable problema. També ens va facilitar un parell d’enllaços molt interessants:
  1. Web que mesura els nivells de contaminació atmosfèrica a Catalunya.
  2. Twitter de la Plataforma per la qualitat de l’aire.
  • “Una altra ciutat és possible”, a càrrec de Cynthia Echave, coordinadora tècnica de BCNecologia. On se’ns va mostrar la importància de dur a terme diferents projectes i idees per fer la ciutat saludable i sostenible. També va remarcar a importància de que tots hi participem i que els projectes neixin des de baix, d’idees que tots podem tenir i podem portar a la pràctica.

I finalment, des de l’escola, la Mia ens va donar una sorpresa molt i molt positiva, una notícia que fa molt de temps que esperàvem: fruit de l’esforç de tots s’han iniciat els tràmits per tal de que l’Ajuntament adquireixi el talús situat entre l’escola i la Davallada de Gallecs. Tant de bo, aviat tinguem bones notícies i puguem gaudir d’un espai digne per als nens i adults.