Treball per projectes

El treball per projectes, es parteix de la curiositat dels alumnes i es segueix el seu interès fins a finalitzar-lo. La  concepció de l’educació és global i es basa a escoltar l’infant, en el foment del desig d’aprendre i en el treball col·laboratiu. Una forma d’aprendre que té en compte tots els nens, on tots participen activament i són els protagonistes del seu aprenentatge, perquè connecta amb el seu propi món.

Cada repte o tema de treball es torna únic a cada aula i seguirà el seu propi itinerari, el qual dependrà dels interessos de cada grup d’infants i de molts altres factors que s’aniran trobant durant el procés, com ara les connexions entre aprenentatges que s’establiran, el mateix entorn o les interrelacions entre el grup.

Cal anar una mica més enllà, quedar-nos amb les idees clau de la metodologia per fer-la nostra i que esdevingui una actitud que es transmeti en la nostra manera de fer de mestres.

Els infants, entre ells, aprenen a escoltar i acceptar diferents opinions i punts de vista, a posar-se d’acord, a prendre decisions i a actuar. Les informacions els arriben per diferents canals sensorials, vies (visita d’experts, sortides, conversa entre adults, entre companys…) i mitjans (televisió, carrer, contes, internet…) tots ells connectats amb el món actual, la qual cosa fa que el treball sigui funcional i sobretot significatiu.

Els infants troben informació utilitzant diferents recursos, eines i materials com ara llibres, webs, fotografies, diaris, vídeos, etc., que es troben amb escrits, amb diferents tipus de lletra, en diferents idiomes, cosa que els farà buscar les estratègies i els ajuts necessaris per arribar a trobar respostes.

Partim de temes, preguntes, observacions, interessos que sorgeixin de situacions diàries i quotidianes. El currículum diu que l’escola ha d’assegurar per a tots els infants experiències prou riques i acompanyar-los en els aprenentatges, oferint materials, recursos i estratègies que ajudin a través dels llenguatges a connectar i fer conscients les experiències viscudes.

Clicant a les imatges podreu accedir als projectes de cada curs.