Materials que ens caldran per fer l’estel.

L’estel consta de  :

la vela:   Espai on plasmarem la imatge que veurem
L’estructura.  varetes que aguanten la vela
Les cordes:   Les brides de l’estel i  el cordill amb el que el fem volar
 La cua

La Vela  pot ser de paper, plàstic o de tela.   A l’escola el paper és el material més habitual per bé que no és el més apropiat.
El plàstic és el que més avantatges ens oferirà per la seva lleugeresa  i per la possibilitat actuals de pintar-lo amb tempera seca.

Bosses de samarreta de polietileno per unitats.  Aquestes bosses retallades i obertes es poden convertir en un material molt apropiat per la vela
ja que  són tant lleugeres com resistents.  La témpera sòlida hi pinta força bé.

Pintures:
Si  fem servir el paper  qualsevol pintura a l’aigua valdrà.  Cal tenir  present que les pintures augmenten molt el pes de la vela.

Si fem servir plàstic  les temperes sòlides seran la millor solució per pintar.

Al catàleg  que linka  la trobareu a la pàgina 289.    Ho trobarem a la distribuïdora de material escolar Ilerpapel.

L’estructura.  Els materials  per fer les varetes poden ser de fusta, de canya de bambú,  de fibra de vidre  i altres materials prims, llargs,  resistents i  una mica flexibles.
Habitualment farem servir  varetes de fibra de vidre per la seva lleugeresa i resistència.   El gruix ideal :  3 mm

Tubs
Els tubs ens seran d’utilitat per enganxar una vareta amb una altra i per fixar una corda en un extrem,  Cal adequar el gruix de la vareta al gruixa del tub.
Per exemple: per una vareta  de  3 mm   usarem un tub de 4×6 mm

Cordes.  Les cordes són cares.  L’ideal seria  disposar de 50 m per nen/a  de cordill de cotó.  Això costaria uns 5 E. per cap.

Cal cercar per les  botigues de proximitat a

Caldrà cercar solucions  a un cost d’ 1 Euro per  corda:

Cues:

Trobarem bosses  de brossa –  bosses per a fer disfresses a les botigues de material escolar.

Celo.