L’escola

L’edifici escolar d’ Alfés fou construït l’any 1990.
El projecte és de l’arquitecte Pere Robert.
L’edifici escolar  té dues aules i un espai comú d’usos múltiples.  La seva estructura correspon a  la d’una escola rural de  dos unitats.
La concepció arquitectònica de l’edifici escolar  és molt acollidora i resol de forma magistral les necessitats d’un centre rural com el nostre.
Arquitectònicament té força al·licients: per una banda l’ús de materials càlids alhora que sòlids  com el totxo vermell i les estructures metal·liques blanques i per altra  la fusta, usada com element de contrucció  i de mobiliari fixe  que combina i ressalta amb el blanc de les parets.   L’abundància de finestres i els portals enormes  fa que el vidre sigui un dels elements distintius de l’edifici.  Tot plegat fa un conjunt  lluminós i càlid alhora.   Un lloc on dona bo treballar i on  tot  resulta molt funcional i agradable.