Benvinguts i benvingudes a la web de l’Escola Tarlatana

Una escola d’entorn proper

A l’escola Tarlatana vam iniciar un nou camí per tal d’aconseguir l’adquisició dels objectius generals d’educació a tota la comunitat educativa, a partir del context, l’entorn i les famílies. Estem ubicats al barri de Can Puiggener de la ciutat de Sabadell i treballem amb infants d’infantil i primària.

Ens caracterizem per la nostra educació multidiscipliar i coeducativa, a partir de la qual treballem totes les capacitats i àrees de l’educació. Dos dels nostres plats estrella són els entramats i les sortides a la natura, on afavorim el descobriment i l’aprenentatge significatiu dels nostres nens i nenes.

A l’escola Tarlatana no entenem l’educació com l’adquisició d’uns bons aprenentatges per a tot l’alumnat basats en l’adquisició d’estratègies, pràctiques, accions, coneixements, valors i habilitats que ens fan més persones. Considerem l’educació com un instrument poderós pel canvi i per tant ha de tenir una responsabilitat específica en la construcció d’un món més just i solidari.

L’educació lenta (xup-xup) promou uns beneficis en tota la comunitat educativa, posa èmfasi en els aspectes comprensius, globals i interdisciplinaris, millora les condicions de treball, orienta la pràctica, afavoreix l’autoestima, augmenta el benestar de tota la comunitat i com a conseqüència, comporta millora dels resultats dels processos educatius.

La nostra manera d’ensenyar es basa en el constructivisme, un procés que afecta la manera com sentim, pensem i actuem. Cada infant construeix el seu coneixement posant en relació allò que sap i allò que va aprenent amb l’acompanyament de l’adult.

Et convidem a continuar llegint i descobrir més sobre nosaltres. T’hi esperem!

Consulta el nostre Projecte Educatiu de Centre (PEC)