Xerrada-taller: E.F. i discapacitat intel·lectual

El dia 14 de febrer de 2020, gràcies a què la nostra escola forma part de Pla Català per l’Esport, els alumnes de cicle superior van poder realitzar un taller sobre educació física i discapacitat intel·lectual.

Vam comptar amb la presència d’un noi discapacitat intel·lectual, en Sergio, que ens va explicar les seves vivències i  dificultats per integrar-se i ser acceptat a l’escola, a l’institut o en els equips de bàsquet on jugava. Els nens i nens li van poder fer preguntes i per grups es van inventar un conte / conte2 on hi havia d’aparèixer un noi/a amb discapacitat.

A més a més, també van realitzar una part pràctica, on van poder poder jugar a una sèrie de jocs “adaptats” que van servir per posar-se a la pell i experimentar com se sent un noi/a amb alguna mena de dèficit intel·lectual.

En aquest taller els nens i nenes van aprendre una gran lliçó sobre el respecte, sobre com afrontar els reptes que la vida ens porta i, sobretot, sobre la importància d’acceptar i conviure amb gent diferent. Cliqueu a la imatge per veure algunes fotos!