Comissió de Defensa de l’escola pública i d’acció social (DEPAS)

Arran de l’inici de les retallades en Educació i la manca d’un tracte curós amb l’escola pública catalana per part de l’administració va néixer aquesta comissió en el curs 2015/16.

Les seves accions persegueixen canalitzar i articular les reclamacions per una Escola Pública de qualitat, inclusiva i participativa, alhora que intentar transmetre les mobilitzacions socials en l’àmbit educatiu per tal de sumar esforços.

Aquesta feina la fem participant i coordinant-nos amb altres col·lectius del barri (Coordinadora d’AMPAs de Gràcia, l’Assemblea Groga de Gràcia…).

En el curs actual 2017/18 estem donant suport i seguint diverses campanyes com són la participació en el Projecte Anti-rumors organitzat per Metges del Món i altres AFAs del barri; les contínues reclamacions de manteniment i equipament al Consorci, així com la participació en la Xarxa en suport a les persones refugiades i en l’estat del nou Institut de Vallcarca.

Les persones que estem en aquesta comissió som en Kiku Fernández, l’Amaya Cazorla, la Míriam Manrique i el David. Però com hi ha molta feina per fer ens cal més persones amb ganes d’implicar-se!