Projecte educatiu

En el nostre Projecte Educatiu, l’escola es defineix com a pública i catalana. Així com:

• Som una escola fonamentada en els valors democràtics tant en la gestió, com en el funcionament, com en la presa de decisions.
    • Som una escola acollidora en tots els segments de la nostra comunitat educativa. Pretenem que alumnes, mestres, famílies i els diferents professionals que treballin sentin el centre com a seu i que s’impliquin en el seu funcionament.
    • L’escola no fa cap mena de diferència per raó de sexe, basant-nos en els principis de la coeducació.
    • Ensenyar a pensar vol dir ensenyar a utilitzar els recursos de reflexió davant de qualsevol conflicte o problema, de la vida real o de la vida acadèmica.
    • L’educació en el nostre centre neix de tot un seguit de valors positius (tolerància, respecte, honestedat, humilitat, paciència, …) els quals es treballen de manera explícita i també implícita en les formes de relació entre tots els membres de la comunitat educativa.
    • La llengua catalana és la llengua vehicular de la nostra acció diària, tant a nivell pedagògic com a nivell de gestió i relació amb la comunitat educativa. Vetllem per la no discriminació de cap de les llengües oficials de Catalunya així com per un bon aprenentatge de les dues i de l’anglès com a llengua estrangera.
    • Som una escola que motiva els infants a avançar en els seus coneixements i en el desenvolupament de les seves capacitats.
    • Som una escola laica que educa els infants en el respecte a les diferents creences de les persones. Ens mostrem respectuosos amb les conviccions religioses de mestres, alumnes, pares i mares i d’altres membres de la Comunitat Educativa.
    • Totes les accions, des de que l’infant entra al centre a P3, van adreçades a desenvolupar el més alt grau possible d’autonomia en tots els aspectes de la seva vida diària.
    • La base d’un bon funcionament d’un centre recau en les relacions que s’estableixen entre els seus membres. És per aquesta raó que el centre vetllarà per que s’estableixin bones relacions entre tots els components de la Comunitat Educativa, basant-se en el respecte, la tolerància i la inclusió.
    • El nostre centre escolar està compromès amb la cura del medi ambient. Com a Escola Verda eduquem en la sostenibilitat i l’aprofitament i reutilització dels recursos.