El Nadal dels petits

Avui el dia s’ha llevat plujós i carregat d’emocions. Les mestres de la comissió Tresor han hagut d’improvisar i han protegit totes les nostres creacions per a la vinya amb bossetes impermeables. Durant el matí i la tarda hem pogut anar, per torns a col·locar les nostres escultures lluminoses a la vinya. L’hem decorat, talment com si fos un gran arbre de Nadal.

De camí amb les làmpades enceses, a mode de fanalets, hem travessat el poble, celebrant el solstici d’hivern, i la llum que dia rere dia, cada cop serà més llarga fins que arribi la primavera.

I encara quedava el més esperat: cagar el tió!!! Hem baixat, passant pel costat seu sense molestar-lo, hem mullat els pals, i amb tota la il·lusió i l’amor li hem cantat la seva cançó. La sorpresa no s’ha fet esperar: jocs i monedes de xocolata!!!

Després hem compartit un àpat d’allò més bo, infants i mestres, amb l’ajuda de les monitores del menjador.

Ha estat un dia molt intens! A la tarda teníem previst trobar-nos tota l’escola per recitar el poema que han fet els i les alumnes de Cicle Superior. Us deixem el fragment que recitaran els petits a casa el dia de Nadal:

QUAN LA MIRADA ES FA UN TRESOR

Quan et miro

vull compartir el meu cor.

Quan em mires

vull que em dónis el teu amor.

Desitjo que el teu Nadal no sigui diferent als altres,

que puguis retrobar la família,

els canelons de la iaia,

l’escudella a la taula

i els regals del tió.

Desitjo que el teu Nadal sigui màgic,

amb cançons i llumetes de colors.

Bon Nadal!