Tatemoë: una bonica història de cooperació i solidaritat

Fa dos anys, al febrer del 2020, l’escola amb col·laboració amb un grup de jesuïtes que duen a terme el projecte “Kyabé Avanza”,  va demanar l’ajuda dels nens i les nenes, de les famílies i del poble en general per  a recollir material escolar i jocs per a portar-los a una escola del Chad a  Àfrica,  on els nens i les nenes tenen  necessitat de les coses més bàsiques per a poder viure.

Tothom va fer les seves aportacions i es va recollir una quantitat important de material que  temps més tard va arribar fins a l’escola  de Tatemoe.

Va ser una bona oportunitat per fer veure als nostres infants la importància de valors com la cooperació, la generositat, la solidaritat i el saber compartir.

Cal destacar que en aquesta aventura hi participa en Josep Maria Veà, avi de dos alumnes de l’escola, en Liam i en Nolan!

El centre de de formació de Tatemoë és a 7 km de Kyabé al Chad.  Aquesta escola acull famílies que es traslladen a viure al centre durant dos anys per a rebre una formació integral que els ajudarà a obtenir millors condicions de vida quan tornin a les seves comunitats.

Allí aprenen: convivència, relacions humanes, a llegir, a escriure, a comptar… Les mares aprenen: cultura general, francès, a cosir, a rentar, convivència, relacions humanes… Tots aprenen: agricultura, ramaderia, electricitat, fusteria…

Tatemoë es un espai de 107 ha on hi ha un hort, dos tractor (un d’ells el va donar la Pepita Mirosa i era del  Tasiet d’Albatàrrec), un pou, etc.

Com es pot veure a les imatges l’aspecte dels poblats és ben diferent del poble d’Albatàrrec, però tenen coses en comú; hi viu gent amb il·lusió i ganes d’aprendre i créixer, que estimen el seu poble i treballen per  a aconseguir el millor possible!

A l’escola hem volgut recollir aquesta experiència amb una petita exposició que han preparat l’alumnat de cicle superior.

Les nenes i nens de la comunitat de Tatemoë ens dediquen aquesta cançó:

1. Maricarmen Langarita

Estupenda iniciativa, seguiremos empujando cada una desde nuestro rinconcito para que los proyectos de Kyabe sigan avanzando.

2. Ana María porte garriga

Quina experiència més enriquidora. Participar plegats , pares i fills, de una ajuda a daltres es un acte que comporta un gran aprenentatge. I fer-ho desde la igualtat de un ser humà a unaltre.
    Felicitats per la iniciativa