Introducció
Aquest document descriu la identitat i el caràcter propi del nostre centre. S’ha elaborat tenint en compte les característiques socials i culturals de les famílies i de l’alumnat que en formen part i també de l’entorn on està situat.
S’expliciten els objectius, els criteris, els plantejaments educatius i metodològics més rellevants. Defineix què i com s’ensenya a tot l’alumnat. També explicita com s’avalua el progrés en els aprenentatges dels infants.
Hi ha orientacions sobre l’activitat educativa del centre i com impulsa la col·laboració dels diferents membres de la comunitat educativa i la relació amb l’entorn.
El projecte educatiu és un document que està a la disposició de tothom que formi part de la comunitat educativa del centre, siguin pares i mares, professorat, personal del centre i alumnat.
El PEC pretén ser un document viu que requereix la seva revisió i actualització periòdica atenent a les necessitats i circumstàncies del moment.
El nostre PEC està format per diversos apartats, els quals s’adapten al marc legislatiu que defineix el projecte general del sistema educatiu. Aquests apartats corresponen a quatre àmbits diferents:
- ÀMBIT CONTEXTUAL: Fa referència a la situació geogràfica del centre i les seves característiques.
- ÀMBIT IDEOLÒGIC : On es defineixen els trets d’identitat del centre.
- ÀMBIT PEDAGÒGIC: On es recull tot el plantejament educatiu i tractament del currículum.
- ÀMBIT ESTRUCTURAL I ORGANITZATIU: On es desglossa l’ organització del centre.
Ha estat aprovat en Consell Escolar el dia 30 de març de 2.017