LA IMPORTÀNCIA DE LA NUTRICIÓ I L’ALIMENTACIÓ EN DOS MINUTS, A L’INFO-K

El dijous 11 d’abril va sortir a l’info-K de TV3 un tros del clip que els alumnes de 4tB de l’Escola Sant Ignasi hem realitzat com a producte final del nostre projecte, els nutrients. Però, com va començar la idea de fer un clip de vídeo per concloure el projecte?

Aquest curs a partir del lema de l’escola “Som el que mengem”, vam esdevenir la classe dels Nutrients. Vam treballar durant el primer trimestre tot allò relacionat amb la nutrició i l’alimentació. Havíem de finalitzar el projecte d’alguna manera i volíem que la gent conegués allò que nosaltres havíem après, així va ser com els nens i les nenes van tenir la idea de fer un vídeo divulgatiu, sobre la importància de l’alimentació i alguns conceptes bàsics de nutrició. Aquest vídeo va ser pensat per fer en format Info-k, una notícia curta.

Durant el procés de realització del clip els alumnes han adquirit diferents coneixements, tant de l’àmbit de la salut (hàbits saludables), com d’un àmbit més tecnològic (cinematogràfic). A més a més, han millorat el treball cooperatiu, iniciativa personal, presa de decisions, la motivació per l’aprenentatge, etc. L’activitat ha esdevingut competencial ja que a partir de diferents continguts curriculars han estat utilitzats com a eines per tal de divulgar allò que ells volien, apropant la situació a un context real, com els diferents mitjans de comunicació per on ha acabat passant la notícia.

Un cop acabat el vídeo els infants han anat a exposar el clip per les altres classes de l’escola (per fer arribar la notícia als companys), a diferents professionals d’Althaia (una institució amb qui l’escola fa aliança dins del programa Magnet que hem iniciat aquest curs), a l’info-K del club Super 3, i fins i tot ara el clip ha estat seleccionat en un festival internacional de cinema, el FIC-CAT.

Per tal de realitzar el vídeo abans havíem rebut ajuda d’una dietista-nutricionista i per a la gravació del clip la d’un director de cinema. Aquest ens ha organitzat per escenes, i ens ha ajudat a gravar els diferents plans, a millorar el guió, etc.

Els alumnes han vist que realitzar un clip de dos minuts dona molta feina, escollir la informació que ha de sortir, escriure un guió, preparar els diferents materials, gravar les escenes, fer el muntatge… Us imagineu la feina que donaria fer una pel·lícula?

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *