Si voleu fer una petita visita virtual a l’escola només cal que cliqueu sobre la imatge.

 

Seleccionats al festival FIC-CAT!!!

Enhorabona als alumnes de 4t!!!!

 

Els alumnes de 4t han presentat el seu vídeo sobre el projecte “Els Nutrients” al Festival Internacional de Cinèma en Català Costa Daurada FIC-CAT.

El seu projecte ha passat a la Selecció Oficial Centres Educatius amb les produccions d’Educació Primària.

El dimarts van passar pel pfotocall del festival per fer una entrevista abans de la presentació.

 

Si voleu veure el vídeo de la presentació cliqueu aquí.

Compartint sabers per avançar plegats

Aquest dissabte hem participat al debat “Com avaluar els aprenentatges en el treball per projectes?”  en la 17a jornada de la Xarxa de Competències Bàsiques.

A més de l’assistència d’una representació de mestres a aquesta trobada, també hem fet una aportació en format pòster on s’explica el projecte de la classe de 2n A.

Una festa per a tots i totes

Com cada curs ha arribat el moment de la festa gran de l’escola. El moment que ens trobem infants, mares, pares i mestres per compartir i gaudir junts d’aquest dia.

Patinatge, percusió, l’Agrupació Manresana de folklore, inflables, Jaume Barri,….. un munt d’activitats per a tots els gustos fins arribar a l’hora de sopar.

I després de sopar, Ball i Festa Holi amb en Jordi Callau. Un gran final per una gran festa. Esperem que totes i tots us hagueu passat molt i molt bé!!!!

Aquest curs Cantània i Cantaxics!!!

Aquest curs els alumnes de 5è de l’escola han participat a la Cantània i els de 2n al Cantaxics.

Quina millor cloenda del treball de música que fem a les aules que poder-ho mostrar en públic fent una preciosa representació al teatre Kursal de Manresa acompanyats per infants d’altres escoles de la comarca.

Enhorabona a tots els nens i les nenes de 2n i 5è, a les mestres de música, tutors i tutores i a tota l’escola!!!

Busquem on fer la donació del nostre projecte d’emprenedoria

Aquest curs els alumnes de 5è hem creat una cooperativa i volem destinar el 10% dels beneficis a un projecte que tingui relació amb els infants i els joves.

Una representació dels alumnes de 5è hem anat a visitar la Fundació Altahia perquè ens expliquin a què es destinaran els diners de la nostra aportació si decidim fer la donació al seu projecte “Posem-hi el cor”

Ens han rebut molt bé i ens han explicat amb molt detall a què es destinarien els diners de la nostra aportació.

Dos anys de formació “Lotus”

Aquesta setmana hem acabat la formació Louts, que vam iniciar el curs passat i que hem fet a tota l’educació primària.

En les 4 sessions en petit grups a 1r, 3r i 5è i en gran grup a 2n, 4t i 6è s’han treballat els següents continguts:

  • COS. La primera sessió és dedicada al cos. L’objectiu és que els alumnes aprenguin a baixar el grau d’activació fisiològica i el nivell d’ansietat amb exercicis de desbloqueig corporal i tècniques de respiració i relaxació, i que millorin la capacitat d’autoobservació i autoconeixement.
  • MENT: A la segona sessió es treballa per millorar la capacitat d’atenció de l’alumne, entrenar i disciplinar la ment i potenciar l’estat de presència. S’aprenen respiracions per afavorir la concentració i tècniques de visualització i autoinstruccions per incrementar el nivell d’aprenentatge.
  • EMOCIONS: L’objectiu de la tercera sessió és reconèixer i escoltar algunes de les emocions bàsiques (alegria, tristesa, por, ràbia, calma i amor) i saber quan cal i com transformar‐les. També es treballa l’empatia i la compassió, per millorar la convivència i educar per a la pau.
  • IOGA: A la quarta sessió es fa una sessió de ioga, que integra tots els conceptes.

Els i les alumnes de 2n, 4t i 6è, acabaran la formació amb una jornada de Lotus blau, on  en contacte amb la natura realitzaran diverses activitats relacionades amb el mindfulness, i el reconeixement i gestió de les emocions.

Enhorabona Xavi!!!

Per primera vegada hem participat en el Concurs de dibuixos matemàtics organitzats per l’ABEAM, això ha estat  possible gràcies a l’Òscar Benito, estudiant en pràctiques que va fer la proposta de l’activitat, juntament amb l`Eric Granell, tutor de 4t B, gràcies a qui s’ha pogut dur a terme la proposta i tot el procés.

El divendres 10 de maig es va fer la Cloenda al Citilab de Cornellà, amb el corresponent lliurament de premis, on el Xavi Estrada va rebre el reconeixement a la feina feta acompanyat pel seu pare, l’Eric, l’Òscar i la Montse, directora de l’escola. 

El concurs vol fomentar la capacitat i el gust per la matemàtica, desenvolupant les competències matemàtiques lligades a l’expressió artística. La intenció matemàtica del dibuix ha de quedar reflectida tant en l’obra com en el títol de la mateixa.

L’obra del Xavi sota el títol: “La tortuga creua pel riu geomètric” compta amb dues coses a ensenyar als alumnes. Una és la geometria que hi ha al dibuix i com està representada, com per exemple la tortuga, de la que en Xavi no en va ser conscient fins que l’Oscar li va dir, ja que d’entrada ens fixem en les grans muntanyes marrons i en les més llunyanes de color vermell. El riu també ens crida l’atenció, ja que en ell trobem pedres amb diferents formes geomètriques per les quals intenta passar la tortuga. L’altra cosa a ensenyar és el missatge que podem trobar al dibuix, és a dir, el significat que atribuïm a l’obra artística. Per tant, el missatge que ens transmet el Xavi amb el seu dibuix és el següent: Malgrat les dificultats que tinguis per aconseguir un objectiu, no et rendeixis i confia en les teves capacitats. Us expliquem un secret? La tortuga aconsegueix creuar el riu.

Visitem l’exposició “+10 Món ASPI”

Uns quants alumnes de l’escola hem visitat l’exposició d’Oriol Martín “+10 Món ASPI”   a la Fundació Altahia de Manresa. Una interessant exposició sobre la Síndrome d’Asperger.

Volem agrair la rebuda i acompanyament de les mestres de l’equip docent de l’Aula Hospitalària.

Com molt bé sabeu dins el projecte d’escoles Magnet del que formem part, Altahia és el nostre “partner” amb el que anem realitzant activitats de col·laboració i cooperació.

Us animem a tots i totes a visitar-la perquè val molt la pena.

Una setmana cultural diferent

Aquest curs hem organitzat la setmana cultural una mica diferent. Ens hem dedicat a aprofundir sobre els projectes que estàvem realitzant a les aules i els hem compartit amb els infants d’altres cursos o amb les famílies.

A part dels projectes vam fer una sortida col.lectiva de tora l’escola al parc de l’Agulla, una sortida diferent que compartim tots els nenes i nenes de l’escola.

SORTIDA PARC DE L’AGULLA

 

LA IMPORTÀNCIA DE LA NUTRICIÓ I L’ALIMENTACIÓ EN DOS MINUTS, A L’INFO-K

El dijous 11 d’abril va sortir a l’info-K de TV3 un tros del clip que els alumnes de 4tB de l’Escola Sant Ignasi hem realitzat com a producte final del nostre projecte, els nutrients. Però, com va començar la idea de fer un clip de vídeo per concloure el projecte?

Aquest curs a partir del lema de l’escola “Som el que mengem”, vam esdevenir la classe dels Nutrients. Vam treballar durant el primer trimestre tot allò relacionat amb la nutrició i l’alimentació. Havíem de finalitzar el projecte d’alguna manera i volíem que la gent conegués allò que nosaltres havíem après, així va ser com els nens i les nenes van tenir la idea de fer un vídeo divulgatiu, sobre la importància de l’alimentació i alguns conceptes bàsics de nutrició. Aquest vídeo va ser pensat per fer en format Info-k, una notícia curta.

Durant el procés de realització del clip els alumnes han adquirit diferents coneixements, tant de l’àmbit de la salut (hàbits saludables), com d’un àmbit més tecnològic (cinematogràfic). A més a més, han millorat el treball cooperatiu, iniciativa personal, presa de decisions, la motivació per l’aprenentatge, etc. L’activitat ha esdevingut competencial ja que a partir de diferents continguts curriculars han estat utilitzats com a eines per tal de divulgar allò que ells volien, apropant la situació a un context real, com els diferents mitjans de comunicació per on ha acabat passant la notícia.

Un cop acabat el vídeo els infants han anat a exposar el clip per les altres classes de l’escola (per fer arribar la notícia als companys), a diferents professionals d’Althaia (una institució amb qui l’escola fa aliança dins del programa Magnet que hem iniciat aquest curs), a l’info-K del club Super 3, i fins i tot ara el clip ha estat seleccionat en un festival internacional de cinema, el FIC-CAT.

Per tal de realitzar el vídeo abans havíem rebut ajuda d’una dietista-nutricionista i per a la gravació del clip la d’un director de cinema. Aquest ens ha organitzat per escenes, i ens ha ajudat a gravar els diferents plans, a millorar el guió, etc.

Els alumnes han vist que realitzar un clip de dos minuts dona molta feina, escollir la informació que ha de sortir, escriure un guió, preparar els diferents materials, gravar les escenes, fer el muntatge… Us imagineu la feina que donaria fer una pel·lícula?

Per poder compartir el projecte Magnet primer cal que ens coneguem!!!

Per fer el primer pas els i les mestres de l’escola vam anar a visitar i a conèixer els projectes i les instal·lacions de la Fundació Altahia. Després els i les professionals d’Altahia van venir a conèixer la nostra escola.
Els alumnes de 5è van ser els encarregats d’acompanyar-los durant la visita on van poder observar la nostra manera d’entendre l’educació.


Segur que podrem fer un bon camí plegats compartint projectes i complicitats.

Qui millor que els alumnes per explicar que fem i com treballem a l’escola

Aquest any els encarregats d’acompanyar i explicar a les famílies la nostra manera de ser i d’entendre l’educació han estat els alumnes de 5è. Volem agrair la seva col·laboració i la implicació que han mostrat en aquesta tasca que els hi hem encomanat.

També volem agrair a les famílies la seva resposta a la jornada de portes obertes.

 

ALIANCES MAGNET, UN GRAN PROJECTE

Aquest curs hem entrat a formar part del programa Magnet del Departament d’Educació conjuntament amb la Fundació Bofill.  El programa Aliances Magnet per a l’èxit educatiu ens acompanyarà en el desenvolupament d’un projecte en aliança amb una institució d’excel·lència, en el nostre cas la Fundació Althaia.

Aquesta col·laboració ens ha de permetre desenvolupar un projecte educatiu innovador i de qualitat, un projecte atractiu, que tingui magnetisme i que es converteixi en un projecte de referència, tant per a les famílies com per a la comunitat educativa.

La col·laboració amb la Fundació Althaia ens converteix en un espai d’aprenentatge viu i ofereix la possibilitat de transformar els coneixements que es generen a l’aula en una situació real i significativa. Treballant de forma conjunta amb la institució, des la vessant científica i social,  els sabers i recursos que ofereix Althaia enriqueixen i donen sentit al dia a dia dels projectes de l’escola.

COMPARTIM LA FESTA DE CARNESTOLTES AMB EL BARRI

Aquest any hem tornat a compartir la festa de Carnestoltes amb el barri. Hem anat amb una gran rua des de l’escola fins a la plaça Catalunya on ens esperaven els nens i nenes més grans de l’Escola Bressol l’Espurna.

La festa, amb l’animació d’en Jordi Callau ha estat molt i molt divertida i tots i totes ens ho hem passat molt bé.

Aquí teniu una petita selecció d’imatges. Si en voleu veure més cliqueu aquí.

MÀSTER EN MILLORA DE L’ENSENYAMENT

El passat 16 de febrer,  a la UVIC, es va fer  la cloenda de la primera edició del Màster en Millora dels Ensenyaments de l’Educació Infantil i Primària.

La Sílvia Basora, cap d’estudis de l’escola, va presentar el seu treball final de màster:  “Compartim aula, una experiència enriquidora de codocència”

Per portar a terme aquest Pla de millora-innovació s’ha partit d’una necessitat de centre: com i per a què treballem dos mestres dins de l’aula? A partir dels fonaments teòrics i pràctics hem anat desenvolupant el projecte. Un pla de millora implica la vinculació d’un grup de mestres que porten a terme totes les fases que implica, contribuint així a un lideratge distributiu esdevenint els líders pedagògics d’aquesta millora.

Moltes felicitats, Sílvia!!