BALLS AL PAVELLÓ PER ACOMIADAR EL CURS

Un cop més, acomiadem el curs tots plegats: famílies, mestres i, com no, els protagonistes, els nens i nenes. Hem gaudit dels balls i ens hem acomiadat dels nens i nenes de sisè. 
Molt bon estiu i molt bones vacances!!!

COMIAT DE SISÈ

Un any més, acomiadem als nens i nenes de sisè. Com cada curs, els pares i mares de sisè organitzen el comiat, ben emotiu com sempre. 
Tota la comunitat educativa desitgem molta sort a aquesta nova etapa!!!

ACTIVITAT DE SISÈ: PRIMAVERA TROMPETERA

Diumenge 2 de juny, els nens i nenes de sisè van organitzar una activitat a l’escola, que ells mateixos van batejar com Primavera trompetera, per tal de recollir diners pel seu comiat. Amb ajuda dels pares i mares, van preparar una gimcana: jocs esportius, hip hop i shbam. El dia va acompanyar molt, l’activitat va acabar amb una festa holly. 

Agraïm la col·laboració de Tot hi cap, Ner i Our Solution Site.

ACTIVITAT PER LES FAMÍLIES: ADENC

Divendres passat, vam fer l’última activitat amb les famílies amb l’associació per la Defensa i l’Estudi de la Natura ADENC. Es van fer les propostes que van sortir de l’alumnat de tercer. 
Vam poder aprofitar molt bé la tarda: vam fer nius de palla i fang per les orenetes, nius de fusta, dos hotels d’insectes. A més, es van poder plantar plantes aromàtiques, que després els nens i les nenes es van poder emportar.
També es van fer abeuradors i menjadores. 

BIODIVERSIFIQUEM L’ENTORN ESCOLAR

Divendres 26 d’abril, a la tarda,  vam poder gaudir d’una activitat, famílies i  infants, portada a terme per l’Associació per la Defensa i l’Estudi de la Natura (ADENC) i per GEPEC. 
Aquest, és un projecte que pretén millorar la biodiversitat urbana (la flora i la fauna que trobem dins de la ciutat).
Per fer-ho, estudien la diversitat present en l’entorn amb l’objectiu de conèixer el seu estat i poder dissenyar i aplicar accions de millora que permetin fer de les  ciutats un espai més biodivers.
L’estat de la biodiversitat, també influeix en la salut de les persones. Estudis recents indiquen que els espais verds propers a les escoles  ajuden a millorar les capacitats cognitives dels alumnes millorant el seu rendiment escolar.
El primer que vam fer, és descargar una app Natusfera al mòbil. Amb aquesta aplicació, ja podem formar part d’aquest projecte, pujant fotos.
Per poder analitzar tot l’entorn escolar ens vam dividir en diferents grups que vam fer itineraris diferents:
Itinerari 1: Pati de l’escola
Itinerari 2: Plaça Catalunya
Itinerari 3: l’Arbreda
Itinerari 4: Ronda Tolosa
En cada itinerari anàvem acompanyats d’un monitor.
La ciència ciutadana són projectes dissenyats per científics on els ciutadans poden participar activament en la recollida i obtenció de dades, de forma col·laborativa, fàcil i diversa. 
Algunes aplicacions que també us poden ser útils són:
  • Plant Net: App que identifica mitjançant una foto diferents espècies de plantes
  • Merlin Bird ID: App d’ornitologia que alhora ens serveix de guia de camp amb imatges i sons de diferents espècies i que també ens ajuda a identificar ocells a partir de fotos.
 

SEGON DIA GEGANT

El passat dia 7 de març, es va celebrar el segon Dia Gegant organitzat pel grup d’Atabalats de l’escola, que es va celebrar al recinte firal de l’Espai Tolrà. A l’acta, a més dels gegants de l’escola i el grup d’Atabalats, es va convidar a diferents entitats com la Colla Gegantera de Barberà, els de l’escola Marta Mata,  els castellers i els bastoners de Castellar. 
Un cop més, es va poder gaudir,  després d’un esmorzar, de diferents tallers per la canalla i de balls a ritme dels Atabalats.

 

XARXES SOCIALS AMB GERARD VILANOVA

Aquest dimecres, 27 de març, vam gaudir de la xerrada sobre les xarxes socials a càrrec del Gerard Vilanova, és formador en noves tecnologies i director de TIC ACTIVA
Va ser una xerrada dirigida a l’alumnat de cinquè i sisè i les famílies. Una xerrada molt interessant, ens va explicar els perills que podem trobar en aquestes eines digitals i la importància de fer un bon ús. 
Un consell molt interessant que ens va donar va ser que els adults hem de donar un bon exemple, d’aquesta manera aconseguirem que els infants tinguin un ús i una relació saludable amb les noves tecnologies. També ens va recomanar fer a casa un mapa d’espais connectables i desconnectables, i elaborar un horari i un calendari, d’aquesta manera tindrem tot un seguit de situacions que ens afavorirà les relacions socials, familiars i de comunicació. Els àpats familiars, especialment els sopars, que és on coincideixen tots els membres de la família, aquest seria un dels moments de desconnexió. Ni els mòbils dels pares i mares, ni dels adolescents, han d’estar a taula. 
Ens parla també de l’ús compartit del mòbil i les xarxes socials. Els adults hem de tenir clares les contrasenyes i no fer d’aquesta eina un ús privat, més aviat compartit, per tal d’acompanyar als infants en el bon ús de les tecnologies. 

CAMPIONS DE CATALUNYA DE “JUGANT A L’ATLETISME”

El passat 24 de març els alumnes de 6è es van proclamar campions de Catalunya de jugant a l’atletisme. En primer lloc als nois els van anunciar per megafonia com a 2ns classificats, però una rectificació per una equivocació en el recompte d’una prova, els ha catapultat a la primera posició. És la primera vegada que l’escola aconsegueix aquest títol.

La jornada va ser un èxit total. Els nens i les nenes del Sant Esteve van poder gaudir d’una tarda fent educació física amb els seus companys/es, van fer una pinya com a grup espectacular, es van animar els uns als altres constantment, van tenir la millor afició del pavelló i, a més a més, van aconseguir la victòria sense buscar-ho ni espera-ho. Un èxit que pertany a tot el grup de 6è, des dels que van quedar vuitens fins qui van guanyar.

Ara ens espera la final d’Espanya a Getafe, on anirem a gaudir  una altra experiència que de ben segur guardaran en la memòria per tota la vida.

 

PORTES OBERTES 1r ESO

Des de l’escola Sant Esteve, veiem la necessitat de fer una nova jornada de portes obertes enfocada a la secundària. Com ja sabeu, al setembre comencem amb el 1r d’ESO i creiem oportú poder obrir les portes a totes les famílies interessades en el poble.
Us convidem a conèixer el nostre projecte pedagògic i visitar el nostre centre a totes les famílies interessades en cursar, el pròxim curs, el 1r d’ESO.

PORTES OBERTES 1r d’ESO

INSTITUT ESCOLA SANT ESTEVE

DIMECRES 27 DE MARÇ 2019 A LES 17H

ACTIVITAT D’ART DE SISÈ

Benvolguda comunitat educativa del Sant Esteve,
Els infants de sisè estem molt contents de comunicar-vos que hem encetat una activitat de caire artístic que volem compartir amb tots vosaltres. Us expliquem de quina manera necessitem la vostra col·laboració.
Els nostres mestres s’han posat en contacte amb una artista local. Nosaltres no coneixem el nom ni d’altres quadres que formen part de la seva obra. Aquesta pintora ens ha cedit de forma molt generosa una de les seves creacions.
La trobareu exposada al vestíbul principal de la nostra escola.  Al costat hi trobareu una pissarreta amb tres columnes: VEIG, PENSO, EM PREGUNTO.
Què us convidem a fer? A escriure què veieu, en quines coses us fa pensar i quines preguntes us sorgeixen mirant l’espectacular obra de la nostra artista.
Al final del dia, farem un recull de les vostres aportacions. Després farem un buidatge agrupant sentiments, pensaments, curiositats per extreure una i varies conclusions.
La setmana vinent vindrà l’artista i compartirem amb ella les nostres i les vostres reflexions.
Us animeu? No us portarà massa temps i podreu gaudir d’uns instants màgics admirant una obra ben especial.
MOLTÍSSIMES GRÀCIES!
                                                                                  LES NENES I ELS NENS DE SISÈ

 

 

 

TALLER PER LES FAMÍLIES AMB LA CARME PABLO I EL DAVID VILALTA

El dia 12 i 13 de març vam poder gaudir d’un taller científic dirigit per la Carme Pablo, assessora pedagògica de la nostra escola i en David Vilalta, actualment coordinador del projecte MAGNET (Fundació Bofill, Departament d’Ensenyament i UAB). Tots dos formadors de mestres i membres del grup de l’ICE de la UAB “La cultura matemàtica de les persones”.
Plegats, hem pogut gaudir d’un taller sobre l’Eix d’aquest curs, “Llum i foscor” on els hologrames i la reflexió de la llum han estat les protagonistes; ens va cridar molt l’atenció que mitjançant un mòbil i una piràmide  es pogués crear un holograma des d’una aplicació. Vam poder experimentar la projecció hologràfica i tots vam quedar bocabadats com si de màgia es tractés. També ens va fer un taller sobre la reflexió de la llum; vam treballar conceptes de reflexió, de material, angles, simetria, absorció…
Tot això, conduït a través de la metodologia que utilitzem a l’escola, una metodologia globalitzada, on els reptes, les preguntes, hipòtesis, investigacions, experimentacions, treball en grup ens acompanya en el nostre procés d’aprenentatge. Sense oblidar-nos de la motivació, de la inclusió i del reforç positiu. 

 

TROBADA PEDAGÒGICA SISTÈMICA AMB EN JORDI VILASECA

Dimarts 26 de febrer va estar entre nosaltres en Jordi Vilaseca, director pedagògic de l’escola Joviat de Manresa i formador de formadors en educació emocional i pedagogia sistèmica.
Vam compartir una bona estona, famílies i docents, la seva capacitat de comunicació ens va fer reflexionar sobre la mirada cap als altres i la mirada d’un mateix, mirar amb bons ulls.
Vam fer diferents dinàmiques de grup que ens va ajudar a entendre i pensar en la importància de dedicar-nos temps, de conèixe’ns entre nosaltres, i anar més enllà d’allò que veiem, tenir una mirada profunda.
Tots formem part d’una mateixa comunitat, tots tenim els mateixos interessos vers als nostres fills i filles i alumnat. Ni la por, ni la mandra, ni la ignorància ens han de despistar de seguir aquest camí plegats.
És important mirar als nostres infants i preguntar-los: Què necessites? Ens necessitaran en totes les seves etapes i han de saber que nosaltres, els pares i mares, sempre estarem al seu costat, passi el que passi. L’ajudarem a descarregar la seva motxilla,  dels seus grans tresors i les seves pors.
“...una escola que té ànima, cor i cervell. Un ecosistema que uneix i nodreix la vida de moltes persones al voltant d’una idea clau: viure, créixer i conviure. I aprendre al llarg d’un procés vital únic, irrepetible i apassionat, per tenir força, energia i confiança per trobar el lloc que cadascú té en aquest món”. Jordi Vilaseca
Moltes gràcies famílies per la vostra assistència, per voler compartir amb nosaltres les vostres angoixes i les vostres mirades. Continuarem treballant amb la pedagogia sistèmica, per continuar sent una escola de vida oberta al món, inclusiva per a tothom i amb una pedagogia que intenti extreure el bo i millor de cada persona.
Moltes gràcies Jordi!
Company del grup de treball “Xarxa d’escoles sistèmiques” de l’Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona.

   

Aquests són dos llibres que ens va recomanar

  

ARRIBA EL CARNESTOLTES

HOLA FAMÍLIES!!!

 

 

UN ANY MÉS EL CARNESTOLTES ESTÀ A PUNT D’ARRIBAR, I NECESSITEM FER CAS DE LES SEVES CONSIGNES PER PODER CELEBRAR LA SEVA ARRIBADA AL POBLE.

AQUÍ US DEIXEM LES CONSIGNES AMB UNS QUANTS EXEMPLES

DILLUNS 25- PORTAR LA ROBA AL REVÉS, ANAR MAL VESTIT, PER EXEMPLE: ES POT PORTAR LA ROBA INTERIOR PER FORA, LA ROBA GIRADA, LA BUFANDA DE CINTURÓ, TOT SI VAL…

DIMARTS 26- PORTAR PIJAMA, SABATILLES, LA BATA D’ESTAR PER CASA…

DIMECRES 27-ANAR VESTIT COM UNA PERSONA GRAN, PER EXEMPLE: BEN MUDATS, ROBA DE LA MARE O DEL PARE QUE ENS VAGI GRAN DE TALLA, DE IAIO O IAIA…

DIJOUS 28- ANAR VESTIT AMB ROBA D’UN ESPORT, PER EXEMPLE: DE TENISTA, FUTBOLISTA, DE BÀSQUET, DE PATINADORA, D’ESQUIADOR, DE GIMNASTA….

DIVENDRES 29- PORTAR UN PENTINAT ESTRAFOLARI O UN COMPLEMENT AL CAP, PER EXEMPLE: PINTAR-SE EL CABELL, PORTAR UN PENTINAT DIFERENT, UNA GORRA, UN CASQUET DE BANY…..

VISITA DEL CONSELLER D’EDUCACIÓ SR JOSEP BARGALLÓ

Dimecres dia 13 de febrer, vam tenir la visita de Josep Bargalló, conseller d’Educació, amb motiu de ser, a partir del curs 2019-2020 Institut Escola.
Per explicar de prop els canvis i conèixer físicament el centre, el conseller acompanyat pels inspectors, per la directora i el personal del centre, l’alcalde, Ignasi Giménez, el diputat delegat d’Educació i regidor, Rafa Homet, i altres regidors de la vila, van fer un recorregut per totes les instal·lacions de l’escola; passant pels tres edificis.