AMBIENTS DELS MITJANS (1r,2n i 3r de primària)

Als ambients els infants són els protagonistes i constructors del seu propi aprenentatge.

El paper del mestre es basa en organitzar i provoca situacions que afavoreixen l’aprendre d’una manera natural.

Es fa treball cooperatiu ja que els grups estan formats per infants de tot el cicle dels petits (P3,P4 i P5)

i del cicle dels Mitjans (1r-2n i 3r).

Als ambients s’aprèn fent, compartint i donant-li un sentit al que fem.

Es fa una sessió setmanal d’hora i mitja.

A cada ambient hi ha diferents propostes.

ACOLLIDA:

Al començament de l’ambient  es recorden les normes ( fer bon ús del material, respectar als companys, ..) ,

s’explica el material de l’ambient i els infants fan hipòtesi i propostes sobre els materials i les activitats.

EXPERIMENTEM:

La mestra engresca i fa propostes conjuntament amb els infants. També fa interactuar els infants entre ells.

COMPARTIM EL QUE HEM FET I APRÈS:

Per acabar la sessió cada nen i nena explica als companys que ha fet, que ha descobert i fa una valoració de

l’ambient i del material fet servir. També poden sorgir propostes de nou material.

AVALUACIÓ:

. Autonomia a l’hora de fer l’activitat.

. Gust per experimentar i descobrir.

. Esperit crític del seu treball i el dels altres.

. Saber treballar en equip.

. Saber treure conclusions de les experiències fetes.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>