A 2n hem tingut entre mans un projecte molt interessant: el projecte de l’aigua.
Què és l’aigua? On en trobem? Què en fem?
Totes aquestes preguntes són les que ens han permès descobrir un munt de coses. Algunes ja les sabíem, però desconeixíem la relació que hi havia entre elles. Això és el que ens ha passat en descobrir els estats de l’aigua.
Sí, l’aigua no és només líquida: també és sòlida, com en el cas del gel, i gasosa, com en el cas del vapor. Sabíeu que les diferents formes en què es pot trobar l’aigua depenen de com estan situades les seves partícules?
En estat sòlid, les partícules estan molt juntes i ordenades; en estat gasós, en canvi, estan més separades i es poden moure lliurement. Veritat que és fascinant?
També vam descobrir un viatge increïble: el viatge que fa una gota d’aigua, que s’anomena el cicle de l’aigua. Un viatge que es repeteix una vegada i una altra. Aquest procés ens va inspirar per crear un conte col·lectiu per explicar-lo.
I, per acabar, vam reflexionar sobre la importància de l’aigua i vam crear una falca d’àudio amb consells per estalviar-la i utilitzar-la adequadament. Per escoltar-la, només cal que premeu el botó que diu aquí.
Ah! I enmig de tot aquest projecte ens va néixer una pregunta d’allò més interessant… El cel és blau?
Si voleu saber la resposta… potser la trobareu en algun racó de l’enllaç.
Ha estat un viatge d’aprenentatge molt interessant que volíem compartir amb vosaltres.
Així que, si voleu saber-ne més… cliqueu aquí!


