Sortida de 6è amb l’Eixarcolant

Taller Col·lectiu Eixarcolant

El divendres 18 de Desembre,els de eixarcolant ens van venir a fer un taller.Vam sortir a les 9 del matí de l’escola i vam començar a caminar cap al bosc. Ens acompanyaven unes noies que es deien Carine i Jana; a vegades paràvem perquè ens expliquessin les plantes que hi havia. Algunes ens les van deixar  provar, i altres només olorar o mirar.

Aquests són els noms d’algunes plantes:

Farigola, Ginesta, Pins,Oliveres,Roures…

Vam caminar desde les 9:15 fins a les 11:53, també ens van explicar què per allà al bosc antigament hi havia moltes guixeres, i que amb allò es fa el guix per si t’has trencat un braç o el guix per la pissarra.

També ens va explicar que antigament amb les pedres de guix si les escalfaves durant 2 dies es podia fer guix. La Carine també ens va fer un enigma al principi de l’excursió que l’havíem de resoldre al final. L’enigma era:

Perquè els cargols pugen a la ginesta?

Els cargols a l’estiu pugen a la Ginesta,(una planta) per allunyar-se de la calor del terra.

Ningú la va endevinar,els cargols pugen a la ginesta a l’estiu durant el dia i a la nit tornen a baixar.

Alumnes de 6è A