SETMANA DEL CANVI CLIMÀTIC

Aquesta setmana, en commemoració de la Setmana pel Canvi Climàtic s’han realitzat petites activitats a tots els nivells de l’escola. I el divendres a la tarda tots els alumnes i mestres ens vam reunir al pati vestits amb una peça de roba de color verd i pancartes reivindicant mesures urgents per combatre la situació d’emergència climàtica. Per acabar es va llegir un manifest escrit per alumnes de 5è.

Manifest pel canvi climàtic

Nens i nenes de l’escola Ramon Castelltort, el nostre planeta està en perill! L’atmosfera que ens protegeix és cada vegada més feble. Els gasos que surten dels cotxes, avions, fàbriques, estufes, etc., s’estan quedant atrapades dins la capa d’ozó. Això provoca que el clima canviï: cada vegada fa més calor; les temperatures pugen, les pluges augmenten… El planeta Terra està patint les conseqüències negatives de les nostres accions i això porta a la desaparició d’un milió d’espècies tan terrestrees com marines, que es troben terriblement amenaçades.

Aquests propers anys són la última oportunitat per no acabar de destruir el planeta. Però ep! Si ens hi posem encara hi som a temps. Ho podem canviar i el moment és ARA. Si no responem amb rapidesa, poden morir milions de persones i extingir-se espècies necessàries per la nostra supervivència.

Avui, dia 27 de setembre, hi ha una vaga mundial contra el canvi climàtic. Milers de persones es manifesten per defensar el futur del planeta i de la humanitat. Reclamem que es declari l’emergència climàtica i que es prenguin les mesures necessàries per reduir les emissions de gasos contaminants. Entre tots hem d’aconseguir que no puguin més les temperatures i que s’aposti per fer servir energies 100% renovables. També hem d’aconseguir reduir el consum de plàstics i de tota mena de productes.

Salvem el planeta!!!!!